Після запровадження високих мит у США китайські онлайн-гіганти Temu та Shein активно зміщують фокус на Європу. У травні їхні продажі в ЄС різко зросли: Temu — на 63%, Shein — на 19%, пише CNDC.
На тлі падіння витрат американських споживачів — на 36% у Temu та на 13% у Shein, компанії збільшили рекламні бюджети в Європі, особливо у Великій Британії та Франції, і розширюють логістичні потужності. Аналітики називають це не просто спробою втримати позиції, а стратегічною перебудовою в умовах жорсткішого глобального регулювання.
Втім, попри зростання у ЄС, компанії вже стикаються з новими фінансовими та регуляторними викликами. Так Євросоюз планує ввести єдину ставку в €2 для раніше безмитних дрібних посилок. Також у Франції вносять зміни до законопроєкту проти наддешевої моди, спеціально спрямовані проти цих платформ. А загальноєвропейська організація BEUC подала скарги до Єврокомісії на обидві компанії через маніпулятивні механіки продажів.
Нещодавно ЄС закликав онлайн-ритейлера Shein дотримуватись законодавства ЄС щодо захисту прав споживачів. Якщо компанія не усуне зауваження Мережі з координації захисту прав споживачів (CPC), національні регулятори матимуть право застосувати заходи примусового впливу, включно з накладенням штрафів.
Нагадаємо – у грудні ЄС посилив контроль за діяльністю азійських маркетплейсів, зокрема китайських платформ Temu та Shein. Регулятори вимагають, щоб такі компанії дотримувалися стандартів прозорості, безпеки та захисту споживачів відповідно до законодавства ЄС. Також Temu стикається з розслідуванням у Європі з приводу продажу нелегальної продукції. Європейська комісія підозрює компанію в порушенні нового Закону про цифрові послуги (DSA — Digital Services Act).