Клієнти “Фрідом фінанс” оцінили свої збитки від блокування активів у 160 мільйонів гривень. Про це стало відомо із заяви ініціативної групи постраждалих клієнтів “Фрідом фінанс”, пише Економічна правда.
Через блокування активів та відсутність напрацьованого механізму, який би дозволив клієнтам підсанкційного брокера взяти участь у реструктуризації Україною свого боргу за єврооблігаціями, клієнти не змогли отримати плату за згоду та не можуть претендувати на нові єврооблігації з погашенням у 2034-2035 роках.
“Безпрецедентна службова недбалість та некомпетентність НКЦПФР (Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – ЕП) призвели до втрати українськими інвесторами понад 160 мільйонів гривень”, – йдеться у заяві інвесторів.
Кошти від погашення 21 з 26 типів облігацій внутрішньої державної позики, які були у власності клієнтів “Фрідом фінанс Україна”, залишаються заблокованими. Наразі користувачі не можуть реінвестувати ці кошти у нові облігації держави або розпоряджатися ними будь-яким іншим чином.
Постраждалі інвестори наголосили, що планують подавати позови до суду, аби вимагати компенсацію за збитки.
Наприкінці минулого тижня НКЦПФР закликала депутатів ухвалити законопроєкт щодо регулювання дій з активами клієнтів підсанкційних компаній. Єдиним шляхом розв’язання проблеми блокування активів клієнтів ТОВ “Фрідом Фінанс Україна” є внесення змін до чинного законодавства, наголосили у НКЦПФР.
Нагадаємо, що у 2022 році РНБО наклала санкції на ТОВ “Фрідом Фінанс Україна”, як на юридичну особу, що надає фінансові послуги. Таких прецедентів на фінансовому ринку в Україні ще не було. В результаті склалася ситуація, коли кошти та цінні папери клієнтів були заблоковані на рахунках української юридичної особи, а механізму їх повернення законодавством не передбачалось.