Суд у Нью-Йорку оштрафував юридичну компанію Levidow, Levidow & Oberman на $5000 за використання наданих чат-ботом ChatGPT даних, які виявилися вигаданими штучним інтелектом. Це перша в історії серйозна санкція за використання ШІ в судових справах.
Як зазначає Forbes, суд ухвалив рішення про накладення штрафу на фірму після того, як адвокати надали суду цитати з неіснуючих справ і посилання на вигадані судові випадки, створені за допомогою нейромережі. Адвокатів звинуватили у недобросовісній поведінці та спробах ввести суд в оману.
Там стверджують, що адвокати продовжували стверджувати про правдивість наданих даних навіть після того, як їх було викрито у використанні ШІ.
У суді підкреслили, що немає нічого неприйнятного за своєю суттю у використанні надійного інструменту ШІ для надання допомоги. Проте юристи були піддані санкціям, оскільки не виконали свої обов’язки та застрягли на фальшивих справах, що призвело до шкоди.
Levidow Levidow & Oberman погодилася виплатити штраф, але “з повагою” не погоджуються зі звинуваченнями у недобросовісності.
У травні стало відомо, що американського правозахисника з цієї компанії очікує покарання за використання ChatGPT у підготовці до суду.
Зазначалося, що юрист поділився з судом звітом з десятком неіснуючих судових справ. Використавши ChatGPT для підготовки звіту, той не перевірив дійсність наданих ШІ даних, хоч сам чатбот стверджував про їх справжність.
Мова йде про позов пасажира Роберто Мати на авіакомпанію Avianca. Клієнт стверджував, що отримав травму, коли металевий візок для сервірування вдарив його коліно під час рейсу до міжнародного аеропорту Кеннеді в Нью-Йорку. Avianca просила суд відхилити позов, але адвокати позивача заперечили.
Адвокат заявив, що не збирався обманювати ні суд, ні авіакомпанію. За його словами, це було його перше використання ChatGPT, тому він не знав, що його інформація може бути недостовірною.
Ця ситуація стала одним із перших подібних випадків, які можуть використовуватися у майбутніх судових справах, пов’язаних з ШІ.