Деснянський районний суд Києва задовольнив позов клієнта “Універсал Банку” та його необанк-проєкту monobank та зобов’язав установу сплатити позивачу 930 тичяч грн пені на його користь, 3% річних в розмірі 2 549 гривень та моральну шкоду в розмірі 11 тисяч гривень. Банк майже місяць тримав заблокованим рахунок клієнта через нібито сумнівне велике поповнення.
Як зазначається у рішенні суду, клієнт банку поповнив свою картку monobank на суму 1,1 млн грн. Згодом на його електронну пошту та мобільний застосунок надійшов лист та сповіщення про призупинення фінустановою використання ним коштів. Банк попросив надати документи для підтвердження джерела походження коштів.
Суд підкреслює, що клієнт надав відповідні документи на підтвердження джерела походження у нього коштів, які в установі назвали неналежним доказом. Там знову направили йому повторний запит і продовжили блокування рахунку.
Водночас, як вважає суд, сторона відповідача не довела належним чином правомірність блокування та відмови у видачі позивачу коштів з відкритого на його ім’я рахунку. Також банк не мав доказів, що кошти на рахунок позивача надійшли злочинним шляхом, зокрема не було звернення відповідача за наслідками блокування до правоохоронних органів, спеціально уповноваженого органу про спробу здійснення незаконної, на думку банку, фінансової операції.