ІТ-компанії Adobe, Microsoft, Intel, Twitter, Sony, Nikon, BBC та SoftBank Group створили альянс під назвою Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), який займеться розробкою системи для перевірки автентичності фотографій та відео у рамках боротьби з діпфейками.
Як повідомляє видання Nikkei Asia, буде розроблено систему на основі технології блокчейн, що дозволяє швидко перевіряти справжність зображення на всіх етапах його існування, зберігаючи дані про походження файлу після кожної його зміни.
Коаліція звернеться до великої кількості платформ і соціальних мереж, таких як YouTube, щоб якомога більше з них відповідали новому стандарту перевірки фейкового контенту.
Старі методи виявлення підробок вимагали ретельного порівняння зі справжніми зображеннями. Хоча історію редагування та інші метадані можна зберегти, за допомогою спеціального програмного забезпечення можливе втручання, яке іноді неможливо виявити.
Нещодавно з’явилось фейкове відео з Президентом України Володимиром Зеленським, який нібито закликає війська здатися.