Органічне просування сайту — це комплекс заходів, спрямованих на забезпечення високої відвідуваності веб-ресурсу. Власники бізнесу та керівники компаній часто ігнорують важливі етапи пошукової оптимізації, зосереджуючись на контекстній рекламі, таргетингу в соціальних мережах та інших платних методах.
Звісно, ці інструменти дозволяють отримати результат значно швидше. Однак інтенсивна робота над SEO ще до запуску сайту дозволяє зекономити у майбутньому, отримуючи безкоштовний цільовий трафік. З іншого боку, ви можете у будь-який момент покращити показники веб-ресурсу, навіть якщо раніше не віддавали належне SEO-просуванню.
Спеціалісти з Marketing Link підготували аналіз затрат на внутрішній відділ SEO в компанії.
Що входить у SEO-просування сайту?
SEO-просування передбачає комплекс робіт, які є взаємопов’язаними та доповнюють одна одну. Сюди можна віднести збір семантики та ключових слів, створення оптимізованого контенту і його публікацію, покращення юзабіліті, усунення технічних помилок, адаптацію сайту до мобільних пристроїв, лінкбілдинг. Важливим завданням, який визначає подальші дії спеціалістів, є щомісячний SEO-аудит.
Найбільше завдань стоїть перед власником бізнесу на початковому етапі просування. Наприклад, семантичне ядро формується лише один раз, згодом лише розширюючись. Однак більшість заходів, пов’язаних із нарощуванням органічного трафіку, повинні бути регулярними. За умови періодичності, постійного аналізу та вдосконалення, пошукова оптимізація виконує кілька важливих функцій:
- зростання органічного трафіку з пошуку;
- підвищення конверсії за рахунок залучення цільового трафіку;
- покращення поведінкових факторів (глибина перегляду, показник відмов).
Пошукова оптимізація сайту вимагає найбільше вкладень саме на початковому етапі. Пізніше інвестування можна істотно скоротити, зосередившись на створенні і публікації SEO-текстів.
Хто працює над SEO-просуванням?
- Аккаунт-менеджер
Він веде листування та готує звіти. Спеціаліст може виконувати додаткові завдання, залежно від правил та чисельності команди, у якій працює. Це відповідальна посада, на якій фахівець отримує в середньому 20 000 — 25 000 грн на місяць. Він веде комунікацію з клієнтом та командою маркетологів. Це фактично «своя людина» замовника в компанії. Якщо це інхаус, то функцію акаунт-менеджера буде виконувати начальник відділу маркетингу, де зарплатня значно вища. Якщо ж начальнику відділу не буде, то самому власнику доведеться вести комунікацію з усіма рештою спеціалістів.
- Аналітик
Веб-аналітик налаштовує цілі просування та займається визначенням кількості переходів, коефіцієнтом конверсії, оцінює ефективність SEO. Середня заробітна плата в Україні — 25 000 грн.
- SEO-спеціаліст
Саме він шукає на сайті технічні помилки, аналізує SEO конкурентів, підбирає ключові слова, формує технічне завдання на написання оптимізованих текстів. У деяких випадках спеціаліст займається лінкбілдингом та внутрішньою перелінковкою. Середня зарплата становить 25 000 грн.
- Копірайтери
Авторів текстів може бути двоє чи троє — залежно від обсягу контенту, який потрібно регулярно розміщувати на сайті. Якщо у вас є блог, слідкуйте за тим, щоб тривалі перерви між публікаціями не зводили нанівець попередні здобутки. Враховуйте, що копірайтер може захворіти чи попросити незаплановані вихідні, тому бажано знайти йому помічника, навіть якщо ви не плануєте розміщувати на веб-ресурсі багато статей.
Зарплата автора комерційних чи інформаційних текстів становить близько 17 500 грн. Спеціалісти, котрі працюють на фрілансі, а також значна частина працівників агенцій отримують оплату за обсяг роботи — від 20-30 грн за 1000 знаків без пробілів (початковий рівень) до 100-300 грн (для професіоналів, котрі пишуть лонгріди на складні теми). Враховуючи те, що проекту необхідно від 10-ти нових якісних текстів щомісяця, то підготовка контенту обійдеться в середньому у 2 000 грн, а на початкових етапах, коли сайт потребує первинної оптимізації, до 10 тис. грн.
- Лінкбілдер
Значна частина агенцій виділяє окремого спеціаліста, який займається нарощуванням зовнішніх посилань на сайт. В рамках лінкбілдингу здійснюється крауд-маркетинг — публікація користувацьких коментарів із посиланнями на певні сторінки веб-ресурсу. Цей спосіб викликає довіру потенційних клієнтів. Оскільки для досягнення хорошого результату слід публікувати від 100 посилань на сайтах з високим рейтингом, оптимальним рішенням буде найм окремого спеціаліста для виконання цього завдання. В Україні така робота добре оплачується — близько 27 500 грн на місяць.
- Контент-менеджер
Цей фахівець керує загальною стратегією медіа-просування бренду. Спектр його задач може варіюватися залежно від повноти команди та особливостей проекту. Це і редагування текстів, і підбір та розміщення ілюстрацій та відео, і оновлення та додавання карток товарів для інтернет-магазину. Розробка контент-плану на основі аналізу конкурентів та аналітики сайту також може входити в компетенції цього універсального спеціаліста. Його зарплата складає у середньому 15 000 грн.
Що вигідніше: будувати внутрішню команду чи працювати з агентством?
Звісно, вигідніше делегувати комплекс робіт маркетинговому агентству. Співпраця з кожним спеціалістом окремо — це непідйомна за обсягом праця, а формування власного відділу SEO обійдеться мінімум у 105 000 грн тільки зарплатного бюджету, без податків, відпусток та техніки з амортизацією, а ще додайте кошти на оплату програм та сервісів.
Велика перевага передачі комплексу робіт агентству — присутність проект-менеджера. У його обличчі власник бізнесу знаходить помічника і бізнес-порадника. Керівник звільняється від необхідності щодня писати чи телефонувати кільком спеціалістам. Йому не потрібно перебувати у робочих чатах, які відволікають від основної діяльності. Усім цим займається проект-менеджер, який дорожить репутацією компанії-виконавця та слідкує за результатами роботи.
Вартість робіт залежить від багатьох факторів, зокрема, від типу вашого сайту, його тематики та віку. Не варто гнатися за низькими цінами на біржах фрілансу, оскільки новачки у цій сфері можуть лише нашкодити просуванню, або ж працюватимуть на результат надто довго. Наприклад, автор текстів, який працює за копійки, навряд розуміється на LSI-копірайтингу, а недосвідчений лінкбілдер не враховує рейтинг сайтів-донорів та далекий від крауд-маркетингу.
Висновки
Якщо ви вирішили зайнятися SEO-просуванням сайту, оберіть компанію, якій ви готові довірити це завдання. Замовлення комплексу послуг завжди є вигіднішим, ніж оплата за кожний етап оптимізації та за кожну статтю окремо. До того ж багато студій при замовленні просування під ключ не беруть оплату за SEO-аудит.