Рекламна модель, на якій тримається інтернет-економіка, може не витримати конкуренції з генеративним штучним інтелектом. Про це заявив розробник Всесвітньої павутини (World Wide Web – www) Тім Бернерс-Лі під час саміту Financial Times Future of AI у Лондоні.
Бернерс-Лі пояснив, що великі мовні моделі поступово стають посередниками між користувачами та контентом, пише Forbes-Україна. Якщо люди дедалі частіше отримуватимуть відповіді напряму від ШІ, а не читатимуть вебсторінки, рекламна бізнес-модель, побудована на увазі реальних користувачів, почне руйнуватися.
На його думку, реклама працює лише тоді, коли сторінки читають люди. З поширенням ШІ це фундаментальне правило втрачає сенс.
Президент Mozilla Марк Сурман закликав створювати моделі, які краще захищають приватність користувачів. Співзасновник Inrupt Джон Брюс додав, що великі бренди ризикують стати залежними від мовних моделей, а таргетована реклама може ще глибше втручатися в особистий простір.
Як пише Financial Times, домінування Google у сфері пошуку опинилось під тиском після появи ChatGPT у 2022 році. У відповідь компанія інтегрувала «режим ШІ» у свої продукти, що дає користувачам розмовні відповіді замість традиційних посилань — це ще більше віддаляє їх від рекламних банерів.

