Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»Що таке суперапи, і чому Ілон Маск і Джек Дорсі дуже зацікавлені в них

    Що таке суперапи, і чому Ілон Маск і Джек Дорсі дуже зацікавлені в них

    23 Липня 2022
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    На відміну від звичайних додатків, які роками створювалися для того, щоб добре виконувати одну функцію, так звані суперапи є багатофункціональними. Тренд супердодатків набирає обертів у технологічному світі, про цю ідею останнім часом говорили такі компанії, як Uber, Spotify, PayPal, Snap і Block Джека Дорсі. Навіть Ілон Маск заявив про плани перетворити Twitter у суперап після придбання соцмережі. Чому ж ця ідея так цікавить технолідерів?

    Досі чіткого визначення “суперапів” немає, проте компанії найчастіше використовують цей термін для описання мобільного додатка, в якому доступно безліч можливостей та функцій – часто суміжних, але відмінних від основного призначення програми. Наприклад, платіжний суперап, який пропонує BNPL і криптовалюти, або соціальна мережа, що включає функціонал здійснення покупок.

    Створюючи супердодатки, компанії шукають нові шляхи зростання, особливо в умовах економічних труднощів, та нові джерела доходу. Це також про те, щоб отримати перевагу в боротьбі з конкурентами і залучити якомога більше клієнтів.

    Історія походження суперапів

    Ідея супердодатка не нова. Першим і найвідомішим суперапом вважається WeChat, запущений у 2011 році китайським інтернет-гігантом Tencent. Він починався як щось середнє між додатком для обміну повідомленнями та соціальною мережею, але згодом функціонал суттєво розширився: від замовлення таксі та електронної комерції до мобільних платежів і навіть державних послуг. Сьогодні WeChat налічує 1,3 млрд користувачів, переважно в Китаї.

    Насправді, WeChat не мав на меті перетворитися у супердодаток. Процес відбувався поступово, з додаванням кожної нової функції, починаючи з платежів. Згодом WeChat запустив платформу для “міні-додатків” у самому застосунку. Сьогодні WeChat займає нішу, схожу на Apple App Store або Google Play Store в решті світу. У WeChat доступно понад мільйон програм. Але на відміну від західних магазинів додатків, WeChat намагається зробити їх доступними лише тоді, коли вони потрібні користувачеві, а не легко доступними через єдиний пошуковий інтерфейс.

    Іншими прикладами суперапів в Азії (хоча й не такими успішними) є Alipay у Китаї, Gojek і Grab у Південно-Східній Азії та Line у ​​Японії.

    Існує багато теорій про те, чому справжній супердодаток не виник на Заході. Найпоширенішою є думка, що на той час, коли такі компанії, як Tencent, почали створювати суперапи, на Заході вже була добре розвинена екосистема компаній і сервісів, які обслуговували різні потреби. Азійські супердодатки, у свою чергу, консолідували їх.

    Крім того, багато з цих сервісів на Заході стартували на ПК. У Китаї ж більшість людей вперше стикалися з інтернетом на мобільному пристрої і прагнули закривати більшість потреб в одному додатку.

    Мрії про суперап

    За відсутності справжнього супердодатка на зразок WeChat керівники американських і європейських технологічних компаній останнім часом захопилися ідеєю перетворити свій додаток на суперап.

    Зокрема під час розмови зі співробітниками Twitter у червні цього року Ілон Маск зазначив, що в його планах – перетворення соцмережі на супердодаток, як WeChat, можливо, через додавання платежів. Незабаром після цього виконавчий директор Snap Еван Шпігель назвав ідеї Маска про суперап “переконливими”. У травні виконавчий директор Block Нік Молнар повідомив інвесторам, що компанія планує об’єднати додаток Cash App і BNPL-сервіс Afterpay в супердодаток. А в липні минулого року про плани перетворити свій додаток у суперап заявили і керівники PayPal.

    Є також ряд компаній, які не оголошували про свої плани стати WeChat західного світу, проте демонструють амбіції супердодатків. Meta Platforms агресивно додає функції в Instagram, щоб користувачі могли робити покупки в додатку, не виходячи з нього. Основний додаток Facebook також продовжує отримувати нові функції, зокрема Marketplace, Gaming, Dating і Podcasts. Насправді Meta ніколи не намагалася інтегрувати додатки, які купувала (Instagram, WhatsApp) в основну програму Facebook. Кожна з цих платформ продовжувала розвиватися. Це може свідчити про намір компанії створити не один, а багато суперапів.

    Ще одна категорія технологічних компаній, що перетворюють свої додатки на супердодатки, – це сервіси з доставки та замовлення поїздок. Наприклад, Uber оголосила про намір запустити суперап у Великій Британії, додавши до основного сервісу квитки на потяги, автобуси і літаки, а також можливість взяти в оренду автомобіль.

    Скорочення ринку реклами як фактор зростання супердодатків

    Apple, Google і державні регулятори ускладнили технологічним компаніям відстеження користувачів у додатках і на веб-сайтах. Ефективність реклами знизилася, відповідно компанії, які продають рекламу, прагнуть утримувати користувачів завдяки розширеному функціоналу суперапа.

    Зокрема, технологія Apple App Tracking Transparency завдасть удару по прибутку Meta у 2022 році приблизно на $10 млрд, заявила компанія. Google повідомила, що з 2024 року запровадить подібні зміни у власному магазині додатків. Щоб компенсувати ці втрати, Meta намагається утримувати користувачів у своїх програмах, пропонуючи їм більше контенту, більше функцій і можливість здійснювати покупки, не виходячи з додатка.

    Отже, створення суперапів у країнах західного світу, зокрема США, є лише питанням часу, оскільки компанії повільно додають нові функції у свої додатки, а користувачі повільно звикають до них. Проте як тільки суперапи здобудуть популярність, історія додатків з обмеженим функціоналом завершиться.

    Технології
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяВласники айфонів частіше здайснюють безконтактну оплату – ПриватБанк
    Наступна стаття Український електронний підпис підтвердив відповідність європейським стандартам

    Схожі статті

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    28 мільйонів британців використовують ШІ для керування фінансами — дослідження

    4 Листопада 2025

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту