Дослідження Mastercard, проведене декілька місяців тому, показало, що відкритий банкінг набирає популярність у світі як серед компаній, так і серед споживачів. Але для того, щоб екосистема продовжувала розвиватися, надзвичайно важливо побудувати довіру.
В результатах дослідження також зазначається, що розвиток відкритого банкінгу зумовлений в першу чергу зручністю, найпопулярніший сценарій використання Open Banking – це платежі, а головним пріоритетом як для споживачів, так і для компаній є безпека даних. Чого ж прагнуть споживачі, які використовують відкриті банківські рішення? Та що потрібно враховувати всім гравцям екосистеми?
Відкритий банкінг: ключові цифри
За даними Mastercard, ключовим драйвером для споживачів і бізнесу почати користуватися відкритим банкінгом є бажання покращити цифровий фінансовий досвід.
Цікаві цифри:
- 93% опитаних в ході дослідження очікують, що в найближчі п’ять років розвиток відкритого банкінгу збільшиться;
- 91% вважають, що використання послуг Open Banking їхньою компанією з часом збільшиться;
- 92% погоджуються, що відкритий банкінг є важливим для перспективності їхньої організації.
Відкритий банкінг можна використовувати як важливий бізнес-важіль для задоволення попиту B2C і B2B. Ті підприємства, які застосовують відкриті банківські послуги, отримують конкурентну перевагу.
Для довідки: 25% опитаних компаній повідомили, що не користувалися інструментами Open Banking; 20% сказали, що їхня компанія зацікавлена в таких інструментах, але ще не почала впровадження; 5% заявили, що не планують використовувати такі інструменти.
Популярні use cases
Найпопулярніші варіанти використання відкритого банкінгу допомагають спростити транзакції. Водночас зростає інтерес до використання Open Banking для складніших платежів, відкриття рахунків, надання позик і кредитів, а також для стратегічного управління фінансами.
Найпопулярнішими випадками використання B2B є онлайн-платежі та переказ грошей між рахунками. Понад чотири п’ятих опитаних компаній кажуть, що вони будуть використовувати дані, отримані завдяки Open Banking, для фінансового управління, прийняття рішень щодо кредитування бізнесу та бухгалтерського обліку.
Найпопулярніші випадки використання споживачами – здійснення платежів і переказ грошей між рахунками. Споживачі хочуть користуватися інструментами відкритого банкінгу для подальшої оптимізації особистих фінансів і планування, а також для отримання персоналізованих бонусів і порад. Близько 58% опитаних споживачів поділилися б своїми даними з довіреною організацією, щоб отримати більш персоналізований досвід.
Молодше покоління лідирує у використанні рішень відкритого банкінгу – наприклад, 82% представників покоління Z використовують відкритий банкінг для оплати рахунків, стільки ж – для переказу грошей.
93% респондентів B2B погоджуються, що “Відкритий банкінг робить фінансові операції більш ефективними”.
78% респондентів-споживачів кажуть, що можливість оплати безпосередньо зі свого банківського рахунку є важливою при виборі місця для покупок або здійснення платежів онлайн.
Зручність – один із драйверів
У всіх варіантах використання зручність є ключовою причиною для споживачів і компаній використовувати послуги відкритого банкінгу поряд з економією часу.
Основними перевагами Open Banking для бізнесу є економія часу, а доступ до даних в режимі реального часу дозволив покращити фінансовий менеджмент, підвищити економічну ефективність і надав можливість приймати більш обґрунтовані стратегічні рішення для зниження бізнес-ризиків.
Для споживачів головним стимулом використовувати рішення відкритого банкінгу є економія часу та коштів, безперебійні платежі, відстеження транзакцій між рахунками та відстеження фінансової інформації в одному місці, спрощення подачі заявок на кредит.
Зручність і оптимізований досвід є основними драйверами відкритого банкінгу – 73% споживачів хочуть більш зручного фінансового досвіду, тоді як 93% компаній визнають, що більша зручність обслуговування клієнтів є критично важливою для комерційного успіху.
Ефективність відкритого банкінгу допомагає користувачам B2B досягати кращих бізнес-результатів: 64% кажуть, що Open Banking допоміг підвищити прибутковість, а 63% кажуть, що він позитивно вплинув на дохід.
Безпека має вирішальне значення
Безпека є головним пріоритетом як для компаній, так і споживачів при впровадженні відкритого банкінгу. Це також є одним із головних бар’єрів для розширення впровадження технології – 33% споживачів стурбовані тим, що їхні дані можуть бути зламані.
Серед інших побоювань споживачів: 27% турбуються про те, щоб надати особисту інформацію або інформацію про обліковий запис, 23% бояться використовувати облікові дані для входу в банк для підключення облікових записів, а 18% стурбовані тим, що втратять контроль над своєю фінансовою інформацією.
93% продавців і 92% емітентів кажуть, що безпека даних клієнтів є для них пріоритетом при впровадженні відкритого банкінгу.
Тож дуже важливо, щоб усі учасники екосистеми дотримувалися суворих стандартів безпеки для захисту конфіденційної інформації споживачів. Це включає шифрування даних, багатофакторну автентифікацію та регулярні перевірки безпеки для запобігання несанкціонованому доступу.
Також важливо надати споживачам контроль над своїми даними, що включає можливість у будь-який час відмовитися від домовленостей про обмін даними та мати можливість оскаржити передачу даних, звернувшись безпосередньо до своєї фінансової установи чи постачальника послуг.
Довіра як необхідний елемент
Довіра є ключовим елементом для майбутнього розвитку відкритого банкінгу. Сьогодні бізнес і споживачі найбільше довіряють відомим банкам і компаніям, що займаються кредитними картками, оскільки вони мають досвід та інновації, щоб стати лідером у цьому просторі.
Споживачі при обміні своїми фінансовими даними найбільше довіряють банкам (66%) і емітентам кредитних карток (56%).
Бізнес надає перевагу тим партнерам, які гарантують довіру та безпеку. Тож для того, щоб зміцнити довіру, провайдери послуг Open Banking повинні запевнити як B2B-користувачів, так і споживачів, що їхні дані захищені та підтримуються інноваційним партнером, який постійно розвивається, щоб захистити екосистему.
Відкритий банкінг поважає конфіденційність споживача, вимагаючи чіткої згоди перед розголошенням будь-яких даних. Ця модель на основі згоди дозволяє споживачам вирішувати, якою фінансовою інформацією вони хочуть поділитися та з ким, забезпечуючи контроль над своїми особистими даними. Окрім надання згоди, споживачі мають можливість відкликати її в будь-який час і можуть переглянути чіткі відомості про те, як їхні дані використовуватимуться в рамках політики конфіденційності їхньої фінансової установи.
Отже, відкритий банкінг набирає популярність у світі, проте попереду ще багато роботи, щоб екосистема повністю розкрила свій потенціал. Споживачі понад усе прагнуть повного контролю над своїми даними та вдосконаленого персоналізованого досвіду. Водночас вони мають бути впевнені, що їхні дані захищені, перш ніж погодяться надати до них доступ. Тож постачальникам фінансових послуг необхідно впровадити передові методи конфіденційності та безпеки, які дадуть споживачам і компаніям впевненість у безпечному обміні своєю фінансовою інформацією.
Оскільки фінансові компанії ведуть розвиток відкритого банкінгу на різних ринках, їм потрібно знайти надійних, досвідчених партнерів, які допоможуть забезпечити захист даних споживачів і нададуть користувачам доступ до додаткових послуг.