Британський підрозділ іспанської фінансово-кредитної групи Santander створив серію відеороликів з використанням технології діпфейк для попередження клієнтів про небезпеку шахрайства з використанням штучного інтелекту. Ролики, які демонструють, наскільки реалістичними можуть бути діпфейки, розміщуються банком в соціальних мережах для підвищення обізнаності користувачів.
Як зазначає The Independent, у опублікованих відео зображені керівник відділу боротьби з шахрайством банку Кріс Ейнслі та фінансовий інфлюенсер Тімі Мерріман-Джонсон. На прикладі цих відео організація демонструє ознаки, за якими можна розпізнати підробку: розмитість навколо рота, менша частота моргання, неприродні відблиски на окулярах тощо.
Згідно з опитуванням, проведеним Opinium для Santander у липні, понад половина респондентів (53%) або не чули термін “діпфейк”, або неправильно його розуміли. Лише 17% впевнені, що легко зможуть розпізнати підроблене відео. 36% опитаних зазначили, що вже свідомо дивилися діпфейк-відео, а 59% стали більш підозрілими до того, що бачать чи чують, через існування цієї технології.
Santander радить звертати увагу на недосконалості та деталі, що можуть вказувати на підробку, оцінювати контекст, оскільки в майбутньому діпфейки можуть стати невідрізненними від реальних відео, а також дослідити, для яких типів шахрайства найімовірніше використовуватимуться діпфейки. Зокрема, це можуть бути інвестиційні афери та шахрайство з імітацією особи, включаючи романтичні схеми.