Бюро фінансового захисту споживачів США (CFPB) постановило, що кредитори, які надають BNPL-послуги, повинні розглядатися аналогічно до кредитних карток. Кредитори, які надають BNPL-кредити, повинні надавати споживачам деякі ключові юридичні гарантії та права, які застосовуються до звичайних кредитних продуктів.
Як зазначається у релізі регулятора, CFPB випустило тлумачення, яке підтверджує, що кредитори “купуй зараз, плати пізніше” за законом є аналогічними до постачальників кредитних карт. Таке тлумачення покликане забезпечити належний захист прав споживачів на ринку BNPL та усунути плутанину щодо повернення коштів і оскаржених транзакцій.
Відповідно, кредитори BNPL зобов’язані розслідувати суперечки, ініційовані споживачами, призупиняти вимоги щодо оплати під час розслідування та іноді видавати кредити. При поверненні товарів або скасуванні послуг з відшкодуванням кредитори BNPL повинні зараховувати відшкодування на рахунки споживачів. Споживачі повинні отримувати періодичні виписки по рахунках, подібні до тих, що надаються для класичних кредитних карток.
CFPB закликає громадськість надсилати коментарі щодо нового правила до початку серпня. Це допоможе агентству запропонувати додаткові роз’яснення, в тому числі через правила та рекомендації, пов’язані з ринком BNPL.
CFPB почало вивчати індустрію BNPL ще у 2021 році, зосередившись на накопиченні боргів, регуляторному арбітражі та збиранні даних. У 2022 році агентство опублікувало результати, відзначивши стрімке зростання галузі та зростаючі ризики для споживачів. Зокрема, дослідження виявило, що понад 13% транзакцій BNPL включали повернення або суперечки. У 2021 році люди оскаржили або повернули транзакції на суму $1,8 млрд у п’яти опитаних фірмах.