Микита Свердліченко, Product Partner в BitcoinWide
Зараз криптовалюта сприймається не просто як рекламне слово, а й як популярний цифровий актив, який може бути корисним у багатьох сферах життя. Власники бізнесу ще не остаточно вирішили, чи потрібна їм ця інновація. У статті описано, як саме криптовалюта може використовуватися продавцями та які переваги цієї реалізації.
Перші кроки
Широко відомий факт, що першою покупкою за криптовалюту була піца. Якщо бути точним, то Ласло Хейніц купив дві великі піци в Papa John’s за 10 000 біткоїнів. Цей програміст із Флориди майнив власний BTC у 2010 році, а вартість біткоїна на той момент була майже нульовою. Якби Хейніц зберіг всі свої монети, то міг би стати мультимільйонером.
Деякі люди вважають шкарпетки з альпаки першим товаром, який почали продавати за BTC, оскільки їх почали продавати в онлайн-магазинах за біткоїни. Тоді як Ласло просто написав на форумі, що він переведе BTC тому, хто купить йому піцу. Не можу сказати, правда це чи ні, але факт є фактом — піца викликала ажіотаж, і через кілька років люди почали купували за біткоїни багато чого: від квитків у космос до Tesla S і особняків у Маямі.
Ви можете зайти на спеціальний сервіс BitcoinWide, де можна переглянути бізнеси з усього світу, які приймають криптовалюту. Для зручності пошуку можна використовувати карту, де видно локальні бізнеси, або просто ввести ключ в пошукову строку.
Сучасні криптовалютні платіжні шлюзи
Усі приклади, описані вище, були створені способом P2P, або peer-to-peer. Це коли одна людина хоче купити/продати щось за криптовалюту та знаходить партнера для співпраці. Незважаючи на те, що це робоча модель, вона не дуже зручна, якщо говорити про роздріб.
Сьогодні існують більш сучасні способи криптовалютних платежів. Вони ще відносно нові, але вже використовуються в роздрібній торгівлі. Давайте розглянемо деякі з них.
- Сервіси криптографічних платежів (наприклад, BitPay, Binance Pay, CoinGate, Coinbase Commerce тощо)
Вони дозволяють власникам онлайн-бізнесу встановлювати на своєму веб-сайті кнопку, яка дозволяє клієнтам платити криптовалютою. Продавці можуть вибрати, чи хочуть вони отримувати кошти на свій баланс у криптовалюті чи у фіатних грошах, якщо вони хочуть уникнути волатильності криптовалюти.
- Системи криптографічних точок продажу (наприклад, BitXATM, Blockchain Merchant, Coinify, PayStand тощо)
Це програмні рішення для торговельних терміналів у звичайних роздрібних магазинах. Після встановлення продавці можуть створювати рахунки-фактури для клієнтів у потрібній криптовалюті, щоб клієнти могли використовувати свій телефон для оплати за допомогою NFC або скануючи QR-код і підтверджуючи транзакцію зі свого криптовалютного гаманця. Незважаючи на те, що клієнт платить у криптовалюті, продавець отримує кошти у бажаній фіатній валюті.
Обидва ці варіанти дозволяють торговцям здійснювати криптотранзакції швидко і плавно, а головне — автоматично, не витрачаючи час і зусилля на введення даних вручну.
Навіщо бізнесу потрібні криптовалютні платежі?
Є кілька очевидних причин приймати криптоплатежі для продавців будь-якого розміру і ніші, і деякі вторинні, не дуже очевидні переваги.
- Найголовніше – залучати більше клієнтів. Кількість людей, які тримають криптовалюту, зростає з кожним днем. На початку століття криптовалюти навіть не існувало, тоді як сьогодні у світі налічується майже 300 мільйонів користувачів криптовалюти, що становить майже 4% населення світу. Прийняття криптовалют означає заохочення більшої кількості клієнтів купувати ваші товари та послуги. Пам’ятаєте, як у звичайних магазинах приймали лише готівку, а запровадивши оплату карткою, залучили більше покупців? Тут така сама ситуація.
- Іншим великим плюсом є сплата нижчих комісій за обробку порівняно з традиційними банківськими транзакціями (застосовується лише у випадку однорангових платежів). Це особливо важливо при купівлі дорогих речей — тому першими покупками за BTC були машини, будинки тощо. Але навіть якщо використовуються компанії з обробки платежів, їх комісія зазвичай низька. Крім того, продавці можуть уникнути надмірних комісій за овердрафт, комісій за іноземні транзакції, комісій за обслуговування тощо. Майте на увазі, що навіть просто зберігання криптовалюти є абсолютно безкоштовним, тоді як банки зазвичай стягують плату за відкриття рахунку, щомісячну комісію за обслуговування, комісію за мінімальний баланс тощо.
- Вирішальною перевагою прийняття криптовалютних платежів є анонімність. Багато ніш від дорослих до азартних ігор вже впровадили цей тип оплати, оскільки їхні клієнти вважають за краще залишатися анонімними. Конфіденційність приваблює величезну кількість людей у всіх бізнесах, оскільки банківські правила в багатьох країнах надзвичайно ускладнюють здійснення платежів без розкриття особи.
Також криптотранзакції є швидкими, безпечними та стійкими до шахрайства.
Чого очікувати
Зараз криптовалюти приймають не скрізь, але людство з великим ентузіазмом рухається в цьому напрямку. Ми точно бачимо різницю між використанням криптовалюти 10 років тому і зараз, тобто від покупки двох великих піц до покупки розкішних автомобілів і нерухомості за біткойн.
Сучасна банківська система не гнучка, складна, а часом навіть абсурдна. Довіряючи важко зароблені гроші банку, клієнти автоматично погоджуються, що їхні гроші будуть ретельно контролюватися відповідно до суворо продиктованих умов без конфіденційності. Світ рухається до децентралізації, і криптовалюта стала ідеальним рішенням для заміни існуючих доісторичних недосконалих фінансових установ.
З таким швидким зростанням легко стверджувати, що рано чи пізно криптовалюта стане ще одним популярним способом оплати, як і пластикові картки. Лише питання часу, коли роздрібні торговці вирішать запровадити цю інновацію та отримати численні переваги.