Ростислав Синишин, Директор з ризиків NovaPay
Ледь не щодня український бізнес розробляє нові продукти та послуги, щоб, з одного боку, полегшити життя українців, з іншого – створити можливості для розвитку. Саме так, завдяки взаємодії Нової пошти і NovaPay, народився продукт Посилка в кредит. Чим цікава ця унікальна послуга, наскільки вона успішна, і як вона водночас спрощує життя громадян і допомагає бізнесу, – в цій колонці.
Що передувало появі продукту
Працюючи над створенням продукту, ми спостерігали, як швидко зростає в Україні сегмент електронної комерції, і які можливості це відкриває. В той же час, наші партнери з Нової пошти забезпечували надшвидку доставку товарів покупцям. Нагадаю, що Нова пошта має найбільшу мережу для доставки – більше 9 000 відділень і справді доставляє товар в будь-яку точку України. А з початку повномасштабної війни Нова пошта і взагалі перетворилася на центр життя у населених пунктах, де не тільки можна забрати товари, а й зарядити телефон чи павер-банк, підключитись до вай-фай, зняти кошти, оплатити товари і послуги.
З іншого боку, постійно вивчаючи зворотній зв’язок від клієнтів, ми спостерігали страх оплати наперед незнайомим продавцям, відсутність достатнього обсягу вільних грошей для різних покупок – через війну та інфляцію в країні, безробіття, участь в волонтерських ініціативах тощо. Тож, усі ці фактори на фоні можливостей співпраці логістичного і фінансового бізнесів призвели до створення продукту Посилка в кредит.
Що таке посилка в кредит
Це додатковий спосіб оплати товарів, окрім того, нові можливості як для покупця, тобто фізичної особи, так і продавця – представника малого і середнього бізнесу.
З послугою «Посилка в кредит» можна продавати будь-які товари, які надіслані з післяплатою через відділення Нової пошти та коштують від 1000 грн до 50000 грн, але – в межах персонального кредитного ліміту покупця.
І ще кілька цифр, що характеризують Посилку в кредит:
- перевірка кредитного ліміту перед оформленням займає 1 хвилину часу клієнта у додатку Нової пошти;
- доставка замовлення – в середньому 1 день;
- оформлення кредиту у відділенні – в середньому 5 хвилин через Дію.
І це не просто декларативні цифри, це реальні показники, які ми бачимо, і про які нам говорять клієнти.
Win-win продукт для бізнесу і приватних клієнтів
Посилка в кредит – це про вигоди для всіх сторін.
Чому це привабливо для бізнесу, незалежно від його розміру?
- Перш за все, це можливість додаткових продажів. Продавець може вийти на тих споживачів, до яких він раніше не міг “дотягнутись”. А дотягнутись є куди – адже у Нової пошти відділень більше, ніж у будь-якого банку.
- Далі – обігові кошти. Бо, продаючи за допомогою посилки в кредит, продавець отримує гроші за товар вже зараз. Це зовсім не те, що продавати самостійно в кредит. І, до того ж, отримує ці кошти досить швидко. Ми можемо забезпечити реально високу швидкість розрахунків завдяки налаштованим процесам NovaPay.
Із цікавої статистики. Найпопулярніші товари, які продають у кредит, — це одяг та взуття, побутова техніка та електроніка.
Чим вигідна «Посилка в кредит» для покупця?
- Доступність товару. Тобто, будь-яка покупка – не десь в магазині, а в улюбленому відділенні Нової пошти.
- Швидке рішення за кредитом. Маю на увазі, що клієнти мають можливість просто розрахувати кредитний ліміт – в мобільному додатку Нової пошти, з мінімальним набором показників.
- Дійсно швидка ідентифікація і швидке оформлення.
- Прозорі і вигідні умови, без прихованих платежів.
- Гнучкість рішень. Клієнти можуть відмовитись і від товару, і від кредиту, якщо товар з якихось причин не підійшов, одразу у відділенні.
Ну і, звісно, перевага будь-якого кредиту, – користуєшся вже зараз, а сплачуєш потім.
Замість висновків
Спочатку ми тішились, коли бачили більше тисячі звернень щодня через мобільний додаток Нової пошти для розрахунку кредитного ліміту. Потім – коли бачили сторіз задоволених клієнтів і бізнесу, який сам рекламує продукт. Тепер – що щомісяця об’єм продажів збільшується майже вдвічі, і майже 80% клієнтів, які взяли «Посилку в кредит», користуються кредитом повторно. Ми точно знаємо, що у нас є вже не один клієнт, який оформив 20 (!) посилок в кредит і повернув кошти. Тобто, лояльність зростає, а що може бути краще, ніж фінансові показники і дані про повернення клієнтів.