Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    ЄБРР надає ПроКредит Банку €20 млн для кредитування малого та середнього бізнесу

    13 Грудня 2025

    Amazon і Microsoft інвестують $52 млрд у розвиток технологій в Індії

    13 Грудня 2025

    Платформа Дія.Engine отримала визнання ЄС

    12 Грудня 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі інтерв’ю»Персоналізація, екосистеми та відкриті фінанси: інтерв’ю з Інною Тютюн, Sense Bank, про найбільш актуальні тренди в банкінгу

    Персоналізація, екосистеми та відкриті фінанси: інтерв’ю з Інною Тютюн, Sense Bank, про найбільш актуальні тренди в банкінгу

    3 Грудня 2024
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Фінансовий та банківський ринок в Україні стикнувся з новими викликами через повномасштабне вторгнення та виїзд українців за кордон. Тож для збільшення своєї конкурентоспроможності та завоювання клієнта банки активно тестують нові технології, підтримують загальносвітові фінтех-тренди та впроваджують цікаві рішення для покращення клієнтського досвіду.

    FinTech Insider запитав Інну Тютюн, членкиню правління, директорку блоків IT та роздрібного бізнесу державного Sense Bank про те, які ж тренди є нині найбільш актуальними та чого слід чекати в 2025 році у банківському секторі України.

    • Давайте розпочнемо із загального питання. Які тренди ви виділяєте зараз як найбільш актуальні? І які з них впливатимуть на фінансову галузь України наступного року?

    З точки зору розрахунків головний тренд – це впровадження системи миттєвих платежів. Наразі НБУ хоче врегулювати P2P-перекази. Насамперед йдеться про тимчасове обмеження ліміту, встановлене з жовтня цього року. Відповідно, ми бачимо, що клієнти поступово переходять на платежі IBAN-to-IBAN або ж міжбанківські платежі. Тож найголовніша задача для банків – це створення зручного клієнтського досвіду для цих переказів.

    Другий тренд – персоналізація. Зокрема, Sense Bank додав персональні пропозиції в оновленому застосунку Sense SuperApp безпосередньо на головний екран. ПриватБанк, ПУМБ також рухаються в цей бік, як і Монобанк, який запустив еквайринг.

    Усе це про створення екосистеми. Кожен будує її по-своєму, але точно в цю сторону дивляться всі ключові гравці. До прикладу, Банк Кредит Дніпро запустив BNPL-сервіс разом із Kasta. Це, дійсно, зручний сервіс для клієнта, адже надає можливість безшовно користуватися діджитал-продуктами.

    Також трендом сьогодення є те, що клієнтів стає все менше, а боротьба між банками за них посилюється. Кожен банк робить максимально все для того, щоб зберегти користувачів і залучити нових – як наслідок, зʼявляється все більше цікавих, ефективних рішень.

    Важливий виклик для всього сектору – це ще й відкритий банкінг. Зрозуміло, що всі банки забезпечать виконання мандату НБУ. Але дуже важливим є те, що доки ми не знайдемо бізнес-модель, яка буде цікава для всіх учасників процесу, ми не отримаємо нових рішень. Всі банки та небанки мають одну ціль – отримувати прибуток. Тож правильна бізнес-стратегія з використанням відкритого банкінгу повинна це забезпечити. Той, хто першим побудує її на базі колаборації з фінтехом, яка ще й зацікавить клієнта, той стане якщо не переможцем, то отримає значну перевагу. Після цього інші гравці будуть це повторювати та вдосконалювати.

    Впевнена, що ми точно побачимо ефективні колаборації з фінтехом, тому що в Україні цей ринок дуже розвинутий. Можливо, це рішення буде відрізнятися від того, як це реалізовано на базі Open Banking в Європі, але воно безумовно зацікавить нашого споживача. Ще раз повторю, що банки посилюють конкуренцію за існуючих і нових клієнтів.

    • Ви згадували про те, що цифровий банкінг рухається в екосистемний підхід. Ваш застосунок навіть називається Sense SuperApp. Чи дійсно застосунок став платформою All-in-One, де клієнт проводить багато часу? Чи є цифри, що ілюструють це?

    За останній рік кількість щоденних користувачів застосунку Sense SuperApp збільшилась на 34%. А кількість клієнтів, які завантажили застосунок у 2024 році, виросла на 7%.

    Ми працюємо над тим, щоб створити екосистему – і багато чого для цього ми вже зробили. Станом на сьогодні в нашому застосунку можна купити облігації, у нас доступні різні інвестиційні інструменти та страхові продукти. Для того, щоб створити суперап, ми постійно розширюємо функціонал. Зараз ми рухаємося в цей бік, зокрема разом із партнерами, наприклад, компанією Visa. Сподіваємося невдовзі анонсувати дуже цікаві пропозиції.

    Основне наше завдання – зробити так, щоб клієнт якомога частіше звертався до Sense SuperApp. Тому, відповідно, і всі наші активності спрямовані на це.

    До речі, з дуже важливого для нас за останній рік – ми значно покращили рейтинг нашого застосунку. З початку 2023-го року ми піднялися в рейтингах App Store з 3,3 до 4,2, а в Google Play з 4,1 до 4,7.

    Цей результат став реальним, зокрема, завдяки тому, що кожні 2-3 тижні протягом останнього року ми релізимо в застосунку зміни, які покращують клієнтський досвід і роблять функції зручнішими. Ці зміни не кардинальні, тому що користувачі не завжди готові одразу сприймати нове. Але з часом, як ми бачимо, клієнти із задоволенням користуються тими новинками, які ми впроваджуємо. Наприклад, ми змінили головний екран, вивели на нього персональні пропозиції, модернізували систему кешбеку, зробили зручний сканер для продуктів, що беруть участь у програмі «Національний кешбек». Зараз ми займаємося зміною процесу онбордингу.

    • Можна зробити висновок, що роздрібні клієнти перемістили управління своїми фінансами в цифровий формат. А якщо говорити про малі і середні підприємства – чи така сама тенденція простежується?

    Так. Ще однією перевагою Sense SuperApp є можливість обслуговуватися і фізичним особам, і фізичним особам-підприємцям. Це рішення вирізняється своєю зручністю та багатофункціональністю. Як доказ, понад 70% наших активних клієнтів-підприємців обирають саме застосунок як основний інструмент для керування фінансами.

    Серед цього сегменту клієнтів найбільш поширеними послугами є перевірка балансу, сплата податків, переказ доходу на свою особисту картку, управління бізнес-картками і бронювання готівки у відділеннях. Також ми надаємо можливість робити миттєвий випуск цифрових бізнес-карток у застосунку і замовляти доставку пластику. Окрім того, наші клієнти можуть отримувати платежі за номером картки та IBAN, і ще більш зручним способом — за QR-кодом чи посиланням.

    • Повертаючись до відкритого банкінгу, про який ви говорили на початку та який стане обов’язковим вже у серпні наступного року. Чи тестуєте зараз якісь конкретні рішення у співпраці з фінтехами?

    Ми співпрацюємо з двома фінтех-компаніями. Ба більше, на рівні стратегії ми навіть розглядаємо можливість стати Bank-as-a-service, або ж BaaS для фінтехів.

    • У світі, тим часом, вже говорять про наступний крок – це відкриті фінанси. Що для вас означає ця концепція?

    Відкриті фінанси — це, по-перше, про безшовну можливість користуватися різноманітними послугами. Це те, до чого, як я вже казала, ми всі йдемо. І це не стільки про бажання банків зробити щось інноваційне – це те, до чого нас підштовхує клієнт.

    А друге – це про персоналізацію. Всі розуміють, що клієнт хоче отримувати таргетовані пропозиції. Ми, наприклад, аналізуємо, як клієнт витрачає кошти, і на базі цих даних пропонуємо підняття кредитного ліміту. Це про індивідуальний підхід. Зараз у рамках співпраці з одним із ритейлерів ми аналізуємо покупки клієнта та пропонуємо йому знижки на ті продукти, які він купує найчастіше.

    Я вважаю, що відкритий банкінг і відкриті фінанси як наступний крок – це win-win стратегія. Бо вміти продати клієнту тоді, коли йому зручно купувати, з тою знижкою, яка підійде торговцю, і надати під це зручне фінансування на кшталт BNPL – це і є модель, що принесе вигоду всім сторонам.

    • Ще одне питання стосується обробки величезних масивів даних – Big Data, зокрема для створення персональних пропозицій. Перше – чи використовуєте ви в банку для цього штучний інтелект? І друге – у чому для вас перспектива Big Data?

    Штучний інтелект ми застосовуємо насамперед для взаємодії з клієнтом. Таким чином банк може знизити свої витрати на підтримку за рахунок зменшення кількості операторів та максимальної автоматизації процесу.

    Що стосується Big Data, то у нас є цілий підрозділ аналізу даних, який вивчає клієнта для створення персональних пропозицій, зміни кредитних лімітів. Ми використовуємо дані з різних джерел: це не тільки інформація про суми витрат, а й про місце здійснення покупок, про категорії покупок тощо. Чим більше ми зможемо отримати цих даних, тим більш якісні персональні пропозиції будемо надавати клієнту. Над цим працює величезна команда.

    • Ще одним важливим трендом сьогодення є впровадження ESG стандартів, а для нашої країни – це перш за все інклюзивність. Що для Sense Bank означає інклюзивний доступ до фінансових послуг?

    83% нашої мережі – це повністю інклюзивні відділення, які надають можливість людям з інвалідністю отримати доступ до послуг. Звісно, у наших найближчих планах збільшити цю цифру до 100%.

    Крім того, у нас є відео-чат, який дозволяє обслуговувати клієнтів з різними видами порушень. Окремо хочу відзначити людяність операторів цього чату, які на початку вторгнення допомагали клієнтам вирішувати не лише банківські питання. Ці люди викликають у мене щирий захват!

    Також ми розвиваємо напрям діджитал-інклюзивності – адаптуємо наш сайт і застосунок. Це закладено в нашу стратегію.

    У рамках ESG-концепції ми підписали договір з IFC щодо імплементації ESG-стандартів всередині банку. Наша команда працює одразу з кількома проєктами, тож найближчі пів року плануємо стати одним із лідерів в Україні з впровадження ESG-принципів.

    • ESG стандарти передбачають, зокрема, і рівність чоловічого та жіночого лідерства, в тому числі й у фінансовій сфері. Чи дійсно нині досі з цим є труднощі?

    Кажуть, що у лідера немає гендеру. Щиро вірю, що так має бути, адже головне у лідерстві – не стать, а вміння й сила вести за собою команду та нести за неї відповідальність. Але поки не можу сказати, що в Україні вже немає проблем з гендерною рівністю. Жінки подекуди досі отримують нижчі зарплати порівняно з чоловіками. Жінкам важче будувати кар’єру, бо через патріархальність нашої культури вони частіше у порівнянні з чоловіками займаються дітьми та домашніми справами.

    Нашому суспільству однозначно є куди зростати в цьому питанні. Але не забуваймо про те, що війна змусила жінок йти у професії та сектори економіки, які прийнято вважати чоловічими, а також брати на себе більше відповідальності та керування у бізнесі. До прикладу, цього року 61% нових ФОП відкрили саме жінки! Думаю, ми переживаємо етап тектонічних змін.

    Окремо хочу сказати, що я у захваті від нашої молоді. Молоде покоління чітко розуміє, що таке рівні права, гендерна рівність. Вірю в те, що саме молодь здатна змінити наше суспільство.

    Технології Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяmonobank представив власні ювелірні картки
    Наступна стаття НБУ: понад 94% операцій із платіжними картками українців – безготівкові

    Схожі статті

    ЄБРР надає ПроКредит Банку €20 млн для кредитування малого та середнього бізнесу

    13 Грудня 2025

    Amazon і Microsoft інвестують $52 млрд у розвиток технологій в Індії

    13 Грудня 2025

    Платформа Дія.Engine отримала визнання ЄС

    12 Грудня 2025

    росія подала до суду на Euroclear

    12 Грудня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    ЄБРР надає ПроКредит Банку €20 млн для кредитування малого та середнього бізнесу

    13 Грудня 202501 Хв читання

    Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) надає АТ «ПроКредит Банк» позику на €20 мільйонів. Фінансування…

    Amazon і Microsoft інвестують $52 млрд у розвиток технологій в Індії

    13 Грудня 2025

    Платформа Дія.Engine отримала визнання ЄС

    12 Грудня 2025

    J.P.Morgan використав Solana для токенізованого боргового випуску Galaxy

    12 Грудня 2025
    Останні по темі

    ЄБРР надає ПроКредит Банку €20 млн для кредитування малого та середнього бізнесу

    13 Грудня 2025

    Amazon і Microsoft інвестують $52 млрд у розвиток технологій в Індії

    13 Грудня 2025

    Платформа Дія.Engine отримала визнання ЄС

    12 Грудня 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту