Цьогоріч Чорна п’ятниця в Україні пройшла в умовах перебоїв з електроенергією, водопостачанням та зв’язком. Як це вплинуло на обсяг здійснених покупок, рейтинг найбільш затребуваних товарів та середній чек – читайте в статті.
Що і як купували клієнти monobank
Найбільший український необанк відзвітував про тиждень розпродажів із 21 по 27 листопада 2022 року. Всього за цей час було оплачено картками monobank 17,7 млн покупок на суму 8,4 млрд грн. Клієнти банку подали 51 тисячу заявок на розстрочку та оплату частинами на суму 400 млн грн.
Для порівняння, протягом тижня розпродажів у 2021 році було всього оплачено карткою monobank 19,9 млн покупок на суму 6,5 млрд грн. Кількість заявок на розстрочку та оплату частинами склала 127 тисяч, на суму 1,1 млрд грн.
За обсягами продажів лідерами стали: Rozetka, Comfy, Алло, Фокстрот, Цитрус.
За сумою чеків у лідерах: Цитрус, Ябко, Comfy, Фокстрот, Rozetka.
За даними monobank, найчастіше клієнти купували: смартфони, павербанки, iPhone, великі портативні батареї, ноутбуки, телевізори, роботи, корм для тварин, рації, бігові доріжки.
Під час розпродажів 70,8% оплат картками monobank були здійснені в інтернет-магазинах проти 29,2% в офлайн-магазинах.
Що найчастіше купували клієнти ПриватБанку
За тиждень знижок, з 21 до 27 листопада, клієнти ПриватБанку придбали товарів на 11,4 млрд грн та здійснили понад 32 млн транзакцій.
В банку зазначили, що абсолютним рекордсменом серед купівель в кредит цієї Чорної п’ятниці і тижня знижок стали павербанки.
Клієнти ПриватБанку оформили 33,2 тис. кредитів на загальну суму понад 436 млн грн. Середній чек — трохи більше 12 тис. грн, а найбільший чек склав 93 000 грн.
Менше покупок – більший середній чек
За даними Українського процесингового центру (UPC), який проаналізував покупки держателів карток 19 українських банків-клієнтів у Чорну п’ятницю 25 листопада, кількість покупок цьогоріч скоротилась на 30%, а витрати – на 10%. Проте середня сума оплати суттєво збільшилась (на 28%) та склала 839 грн.
- Оплати у торгових точках та магазинах відносно дня розпродажу у 2021 році зменшилися як у кількості, так і у оборотах: на 36% та 24% відповідно. Середня сума чеку склала 335 грн, що на 19% більше за минулорічний показник.
- В інтернет-магазинах, зазначає UPC, українці менше робили покупок (-12%), а грошові обороти знизились на 4% ніж минулого року. Середня сума транзакції в інтернеті склала 1 916 грн – це зростання на 9% за рік.
Голос ринку: “Чи не найскладніший тиждень за весь час роботи компанії”
В останній тиждень листопада мільйони українців залишилися без електроенергії та зв’язку, а компанії – без можливості працювати через масштабну ракетну атаку росії. Через це тиждень розпродажів видався чи не найскладнішим за весь час роботи компанії, розповідають у маркетплейсі АЛЛО.
“За нашою оцінкою, українські е-комерс та ритейл недоотримали приблизно 25-30% виторгу через атаки росії та вимушені блекаути. Це було спричинено недоотриманням онлайн-трафіку (до 30% по ринку) та офлайн-трафіку (до 20%). Такого удару по українському бізнесу не було навіть під час локдауна”, – зазначив Дмитро Деревицький, голова ради директорів ГК “АЛЛО”.
Середній чек в АЛЛО та на маркетплейсі allo.ua поступово зростав впродовж тижня та сягнув максимуму у неділю, 27 листопада – 4909 гривень. Середньотижнева вартість кошика збільшилася лише на 6% порівняно з минулим роком та становила 3761 грн.
У п’ятницю, 25 листопада, кількість чеків зросла найбільше – на 109% порівняно з попереднім тижнем. В цілому за тиждень розпродажу кількість чеків була на 41% більшою за попередній тиждень листопада, але все одно це було на 15% менше, ніж минулого року.
Якщо раніше під час Чорної п’ятниці клієнти купували здебільшого дорогі товари, на які діє велика знижка в гривнях, то цьогоріч українці віддали перевагу найнеобхіднішим у воєнний час товарам, розповідають у компанії.
Найбільше зростання в АЛЛО показали павербанки: їх продажі зросли у 36 разів порівняно з минулим роком. Вони також стали і найбільш затребуваним товаром в АЛЛО в Чорну п’ятницю 2022 року.
Зростання в чотири рази за тиждень продемонстрували телевізори, удвічі та більше зросли планшети, ноутбуки, генератори, зарядні станції. Клієнти купували також смартфони, навушники, аксесуари, носимі гаджети, дрібну побутову техніку.
Найдорожчим товаром, який придбали під час розпродажу на маркетплейсі allo.ua, стала зарядна станція Bluetti за 129 999 грн.
Також в АЛЛО зазначили, що цьогоріч частка жінок-покупців зменшилася порівняно з минулим роком (з 42% до 35%), що пояснюється їхньою вимушеною евакуацією. Найактивніші покупці в АЛЛО – молодь: 31-40 років (36%) та 21-30 років (31%). Клієнти, які робили покупки, знаходяться в усіх куточках України, проте найбільш активними виявилися покупці у Київській, Дніпропетровській, Харківській, Львівській та Одеській областях.
Туристичні інструменти – теж в ТОПі
За даними Prom.ua, найбільшим попитом користувалися туристичні інструменти. На Чорну п’ятницю-2022 їх купували частіше на 7%, ніж тижнем раніше. Також активно українці на маркетплейсі цікавилися комп’ютерними аксесуарами: павербанками, портативними зарядними станціями. Їх замовляли на 38% частіше.
Затребуваним було і туристичне газове обладнання, а також світильники, книги та аксесуари для інтер’єрів.
За даними Prom.ua, середній чек склав від 500 грн до 3000 грн в залежності від категорії товару.