Яна Левада, директорка департаменту з розвитку бізнесу NovaPay
Ася Тесленко, начальниця відділу дизайну NovaPay
Протягом 12 років роботи NovaPay, що є частиною групи компаній NOVA (Нова пошта) забезпечує українців і бізнес зручними рішеннями для платежів та переказів. Однак, останні кілька років NovaPay трансформується і виходить за рамки звичних оплат за логістичні послуги. 10 місяців тому компанія презентувала власний фінансовий мобільний застосунок. Що стало поштовхом для створення першого в Україні небанківського фінансового додатку, та як компанія планує покращити досвід українських користувачів?
Ми добре знаємось на платежах і ще до COVID планували стати більше, ніж фінансовим партнером Нової пошти. Досліджували, які продукти і технології можуть бути найбільш затребуваними. Тож визначили для себе мету — стати провідною фінансовою компанією із простим, зручним та швидким сервісом, а не ставати ще одним банком на ринку.
Коли в Україні запрацював оновлений Закон про платіжні послуги, то зрозуміли, що це наша можливість. І навесні минулого року ми стали першими на ринку, хто отримав розширену ліцензію НБУ, а вже в грудні – першою небанківською фінансовою установою, що створила власний мобільний застосунок. Оскільки ринок уважно стежив за нашими діями, нам було критично важливо презентувати надійний і безпечний продукт. І ми це зробили.
Про те, що нами рухало, та що запрацювало першим
Наша головна мета – полегшити щоденну фінансову рутину наших користувачів. Ринок фінтеху в Україні дуже потужний, але ми провели низку досліджень і зрозуміли, що очікування користувачів значно перевищують суто банківські операції. Ми хотіли зробити звичні фінансові дії максимально зручними та простими, а також додати функціонал, що виходить за рамки звичайного банківського додатку.
По-перше, ми відцифрували послуги, які надавали фізично у відділеннях Нової пошти: оплата за посилки, платежі і перекази. Далі – розробили і впровадили нові унікальні продукти – вигоду на оплату послуг Нової пошти, продаж облігацій компанії тощо. Також додали фічі, які полегшують життя наших клієнтів тут і зараз – зняття готівки по штрихкоду, спрощення оплати за IBAN (реквізити можна запарсити, сфотографувати, завантажити PDF-файл), створення шаблонів, режим інкогніто, розділення оплати з друзями та багато іншого.
Окремо стояло питання, які функції першими зʼявляться в застосунку, а які можуть почекати. Тож, перший пріоритет (by default) – базові функції – в нашому контексті це платежі і перекази, щоб клієнт міг зручно скористатися основними для нього функціями. Також сюди ми додали посилку в кредит і вигоду на посилки – бо ми все ж таки повʼязані з логістикою. Згодом додали для наших клієнтів можливість оформлювати розстрочку.
Друга категорія – value added services – тут про нові можливості для клієнта, нові чи унікальні продукти. Так ми запустили власні облігації – це те, що вирізняє нас з-поміж інших банків і необанків. Також в додатку можна відкрити рахунок ФОП, просто і швидко отримати віртуальну бізнес-картку, оформити довіреності до рахунку чи довідки, а післяплата зараховується на рахунок ФОП в NovaPay день у день. Ми значно полегшили клієнтам рутину з оплати по реквізитам. Раніше доводилось вводити дані в пʼять полів – IBAN, імʼя чи назва отримувача, його код, призначення платежу та суму. Тепер достатньо скопіювати всі реквізити з повідомлення і вставити їх у поле IBAN або сфотографувати їх чи завантажити PDF-файл. Додаток автоматично розмістить їх у правильних полях.
Наступний пріоритет – nice to have – доопрацювання, пов’язані з фічами, які не впливають на функціональність та роботу додатка, проте додають приємної естетики. Наприклад, спільна оплата рахунку з друзями, зручна та швидка оплата за реквізитами, тематичні скіни карток і навіть магічна куля з передбаченнями.
Про те, як проходить тестування
Ми постійно тестуємо наші рішення, і в нас є окрема “дорожня карта” користувацьких досліджень. Можна без перебільшень сказати, що на важливих екранах додатку кожен піксель не випадковий, а аргументований тим чи іншим дослідженням чи користувацьким фідбеком.
Ми проводимо постійне uabilitys рев’ю додатку та discovery-інтерв’ю для пошуку додаткової цінності для користувача. З цим ми приходимо до бізнесу і пропонуємо покращення для майбутніх версій. Далі разом з бізнес-клієнтами аналізуємо всі дані та пріоритезуємо майбутні зміни.
Про неочікувані виклики
Мобільний застосунок NovaPay ми створили за 8 місяців. Звісно, реалізуючи це вперше на ринку, ми не могли не зіштовхнутись із челенджами – як внутрішніми, так і зовнішніми. Наприклад, ми доволі довго обирали партнера, який зміг надати нам якісний Liveness Detection – біометричну систему ідентифікації. Нам важливо було, щоб система могла ідентифікувати клієнта по фото зі збігом близько 90%.
Найбільшою технічною складністю було те, що всі ринкові рішення – від підрядників для core-banking до процесингу та системи liveness – орієнтовані на банки. А ми мали специфічні нефункціональні вимоги, які відрізнялися від банківських. На початку проєкту було неможливо точно передбачити всі ці вимоги. Тому ми та наші партнери проходили шлях від нуля до запуску, розробляючи та адаптуючи свої системи спеціально для NovaPay.
Як би не було, наш додаток функціонує вже 10 місяців. Він вже давно повноцінний фінансовий застосунок, в якому можна здійснити усі щоденні фінансові послуги – платежі, перекази, кредити, інвестиції. А наш головний пріоритет – забезпечення якісної, безпечної та безперебійної його роботи. І у нас це виходить – майже 350 тисяч клієнтів користуються ним щодня легко і швидко.