Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»Менше невиплачених позик, низький попит на інвестиції: особливості фінансової поведінки українців у 2023 році

    Менше невиплачених позик, низький попит на інвестиції: особливості фінансової поведінки українців у 2023 році

    15 Травня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Аналітична компанія CBR представила результати опитування, проведеного спільно з НАБУ та МБКІ у березні цього року серед аудиторії Mass Active (населення України віком 18-60 років, що проживає в містах 50 тис.+, а також зовнішні переселенці). Ця аудиторія характеризується високою активністю використання банківських послуг. Ми зібрали ключові висновки дослідження.

    Зайнятість та доходи

    У порівнянні з минулорічним опитуванням, частка тих, хто працює серед аудиторії Mass Active (в Україні) залишається без значимих змін та складає 75%. Серед тих же, хто не працює, 52% зазначили, що шукали роботу протягом останніх 3 місяців. В цілому, серед усіх опитаних з 49% до 55% зросла частка тих, хто працює повний робочий день.

    Серед аудиторії зовнішніх переселенців значимих змін у частці зайнятих також не відзначається (56%).

    Дохід як аудиторії Mass Active в Україні, так і зовнішніх переселенців має тенденцію до зростання, утім незначну. Зокрема, серед Mass Active зросла частка тих, для кого зарплата від українських компаній є основним доходом (з 63% до 67%), а серед зовнішніх переселенців продовжує зростати частка тих, чий основний дохід – зарплата від іноземних компаній (з 31% до 42%). У той же час, серед останніх падає відсоток тих, хто отримує соціальну допомогу від інших країн та нерегулярні підробітки.

    Користування фінансовими послугами

    За результатами дослідження, пенетрація користувачів платіжних карток складає 92-93% як серед усієї аудиторії Mass Active, так і серед зовнішніх та внутрішніх переселенців. Проте серед зовнішніх переселенців, порівняно з Mass Active, дещо більша частка власників соціальних карток (29%) та валютної картки (31%), а серед внутрішніх – більша частка власників картки “єПідтримка” (52%).

    Пенетрація користувачів депозитів серед аудиторії Mass Active складає 26%, а кредитів – 21% (зокрема, серед зовнішніх переселенців частка останніх є значно меншою та складає тільки 11%).

    Інвестиції як спосіб накопичення та збереження коштів використовує тільки 7% серед аудиторії Mass Active (зокрема, 4% вже інвестують у державні цінні папери (у тому числі військові облігації).

    Нестача коштів, кредити та займи

    Як результат зростання доходу у поточному періоді відзначається скорочення частки тих, хто за останні три місяці мав ситуації нестачі коштів – з 45% до 38%. Серед зовнішніх переселенців частка таких значно менша (21%). Утім, серед внутрішніх переселенців, порівняно з усією аудиторією Mass Active, залишається більша частка тих, хто не мав можливості оплатити комунальні послуги (19%) та тих, кому не вистачало коштів на евакуацію (9%).

    Також серед аудиторії Mass Active (в Україні) впала частка тих, хто має невиплачені позики – з 37% до 30% (зокрема, за рахунок падіння частки тих, хто має заборгованість за кредитною карткою, кредит в банку та позику в ломбарді). Серед зовнішніх переселенців залишається значно більша частка тих, у кого взагалі немає невиплачених позик (80%), у той час як серед внутрішніх переселенців їх частка складає 64%.

    Плани щодо користування фінансовими послугами

    Серед опитаної аудиторії Mass Active 12% планують у найближчі 3 місяці відкрити кредитну картку, 9% – мобільний додаток для інтернет-банкінгу та ще 7% планують покупку іноземної валюти в банку.

    Також 6% планують відкриття строкового депозиту та ще 5% – ощадного рахунку (зокрема, останній дещо більш актуальний для внутрішніх переселенців – 10%).

    Серед критеріїв для вибору банку для відкриття кредиту найчастіше називають вигідний розмір відсоткової ставки (37%), прозорі умови та тарифи (34%) та надійність (33%).

    Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяПівнічнокорейські хакери викрали $2 млрд у крипті: роками фінансують ракетну програму
    Наступна стаття Мінфін назвав поточну дохідність держоблігацій піковою: прогнозують поступове зниження

    Схожі статті

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    НБУ оштрафував сервіс онлайн кредитування Smartiway за перевищення денної процентної ставки

    4 Листопада 2025

    Вкладення українців у державні облігації сягнули історичного максимуму

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту