Національний банк України за неповних вісім місяців 2025 року отримав 346 мільйонів гривень доходів від продажу пам’ятних та інвестиційних монет, а також сувенірної продукції. Про це повідомив регулятор у відповідь на запит “Економічної правди”, надавши детальну статистику продажів.
Найбільший попит виявився на пам’ятні монети, яких НБУ продав 565,3 тисячі штук на загальну суму 279,9 млн грн. Інвестиційні золоті та срібні монети мали меншу популярність, але приносили вищу маржу: 14,9 тисячі монет принесли 42,8 млн грн.
Сувенірну продукцію придбали в кількості 125 тисяч одиниць на 21,66 млн грн, а експорт нумізматичної продукції додав до доходів ще 1,65 млн грн.
Продаж нумізматичної продукції НБУ здійснює через власний інтернет-магазин та мережу банків-партнерів, до якої входять ПриватБанк, Укргазбанк, Таскомбанк, Ощадбанк та ПУМБ. Поточні результати майже досягли показників цілого 2022 року, коли регулятор заробив 349 мільйонів гривень переважно від інвестиційних монет.
Найуспішнішим для НБУ залишається 2023 рік з доходами 660,6 млн грн від продажу нумізматичної продукції. Тоді найбільші обсяги мала сувенірна продукція (понад мільйон одиниць), а найвищу дохідність забезпечили пам’ятні монети.
У 2024-2025 роках структура попиту змінилась, і пам’ятні монети стали як найпопулярнішим, так і найприбутковішим товаром центрального банку.
Зауважимо – НБУ оприлюднив проміжну скорочену консолідовану фінансову звітність за перше півріччя 2025 року. Головним підсумком звітного періоду стало зростання активів НБУ на 3% порівняно з кінцем 2024 року — до 2,791 трильйона гривень.

