Першим банком, який увійшов у метавсесвіт, став JP Morgan на початку цього року. Американський інвестиційний гігант придбав велику ділянку в Decentraland і завів тигра, що бродить в Onyx Lounge та вітає клієнтів.
Після цього південнокорейський Kookmin Bank почав надавати індивідуальні консультації в метавсесвіті, HSBC відкрив філію у новому регіоні Sandbox, а британський фінтех Sokin оголосив про запуск першої у світі ecommerce платформи у метавсесвіті. Компанія планує проводити повноцінні платежі електронної комерції у віртуальному світі, надаючи можливість брендам і підприємствам трансформувати фізичний магазин у віртуальний.
Все частіше цифрові банки розробляють власні віртуальні світи, які підтримуватимуть фінансові послуги в метавсесвіті. Imagin — це платформа для цифрових послуг, яка за підтримки іспанського CaixaBank запустила власний простір у метавсесвіті imaginLAND. Таким чином, imagin стала першою європейською фінтех-компанією з активною присутністю у віртуальному світі та планує залучити до метавсесвіту 3,7 млн користувачів.
Однак багато експертів здивовані тим, як фінтех-компанії та банки освоюють метавсесвіт. Багато хто задається питанням, чому індустрія, яка не базується на розвагах, інвестує так багато в альтернативну реальність. Якщо порівнювати з віртуальним світом, який пропонують більшість сучасних ігор, метавсесвіт у його нинішньому вигляді надто спрощений. Однак це, звісно, зміниться в недалекому майбутньому – на що і розраховують фінтех-компанії.
Також піонери в цьому напрямку вказують на чотири основні аспекти, які приваблюють банки та фінтехи у метавсесвіті:
- Можливість очолити тренд: якби підприємства знали, наскільки успішним буде інтернет, більшість з них переходили б в онлайн раніше.
- Можливості брендингу: хтось із банків підтримує футбольні команди, щоб підвищувати впізнаваність бренду. Те ж саме з метавсесвітом. Малоймовірно, що люди будуть відвідувати свій банк у метавсесвіті, принаймні не найближчим часом, тому що всі процеси легко виконуються онлайн. Але, увійшовши в метавсесвіт, ці установи залишаються інноваційними, актуальними та причетними до тренду, що демонструє потенціал зростання.
- Новий формат обслуговування клієнтів: банки змушені були переходити на онлайн-обслуговування клієнтів, тому що попит на онлайн-банкінг стрімко зростав. Але багато фінансових компаній все ще хочуть мати можливість запропонувати деякі послуги віч-на-віч, і метавсесвіт пропонує таку можливість.
- Гавань для цифрових валют: криптовалюти широко застосовуються для розрахунків у метавсесвіті, і схоже, що ця тенденція продовжиться.
Як зазначають експерти, сьогодні величезна кількість існуючих метавсесвітів перебуває у бета-фазі. Тому наразі компанії повинні зосередитись на дослідженні та навчанні, аби зрозуміти, які послуги можна пропонувати через метавсесвіт у майбутньому.