Після масштабного збою в мережі оператора “Київстар” його користувачам заблокували доступ до послуги національного роумінгу. У Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації заявили, що відповідний запит зробила Служба безпеки України, щоб уникнути перевантаження мереж інших операторів.
Як зазначається у релізі Держспецзв’язку, відповідне розпорядження надали у Національному центрі оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій за запитом СБУ.
“Для уникнення перевантаження мереж інших операторів, за запитом СБУ, Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій видав розпорядження про тимчасове блокування послуги національного роумінгу для абонентів “Київстар”, — йдеться в повідомленні.
Там підкреслили, що Національний координаційний центр кібербезпеки при РНБО закликав громадян за потреби користуватися Wi-Fi мережами, а громадські заклади — зробити власні мережі Wi-Fi доступними для всіх користувачів.
Зранку 12 грудня у роботі “Київстару” стався збій, користувачі скаржилися на відсутність мобільного зв’язку. Пресслужба “Київстару” повідомила, що йдеться про хакерську атаку. Згодом фахівці повідомили про часткове відновлення функціонала фіксованого зв’язку станом на 20:00 12 грудня.
Державні органи та міжнародні технологічні компанії беруть участь у відновленні внутрішньої IT-мережі оператора “Київстар”. Водночас шахраї вже створюють у месенджерах фейкові боти та розповсюджують фішингові посилання під приводом компенсації від “Київстару”.