Опитування споживачів фінансових послуг, проведене британською GlobalData у 2023 році, показало, що цифрова інфраструктура Китаю сприяє поширенню мобільних гаманців, серед яких домінують Alipay та WeChat Pay. Мобільні гаманці стали провідним способом оплати в Китаї.
Як зазначається у релізі GlobalData, Китай посідає одне з перших місць у світі за рівнем використання мобільних гаманців: 84,4% респондентів опитування вказали, що мали мобільний гаманець і користувалися ним у магазинах протягом останніх 12 місяців.
Alipay та WeChat Pay, які мають понад мільярд користувачів у всьому світі, домінують на ринку мобільних платежів у Китаї. Широке розповсюдження WeChat Pay можна пояснити його інтеграцією з популярною платформою обміну миттєвими повідомленнями та соціальними мережами WeChat. Міжнародні бренди, такі як Apple Pay та Samsung Pay, також заявляють про свою присутність на ринку, хоча їхнє масове впровадження все ще залишається далекою реальністю.
Alipay і WeChat Pay також дозволяють закордонним мандрівникам прив’язувати свої міжнародні картки, такі як Visa і Mastercard, до гаманців і здійснювати платежі в торговельних точках по всьому Китаю.
Зростанню ринку також сприяє урядовий поштовх до прийняття та використання e-CNY – цифрової валюти центрального банку країни. Центральний банк працює над уніфікованим QR-кодом для своєї цифрової валюти e-CNY, який, як очікується, сприятиме подальшій інтероперабельності та зростанню кількості мобільних гаманців. Ця технологія дозволить використовувати платежі в e-CNY за допомогою єдиного QR-коду в різних цифрових платіжних додатках, таких як Alipay і WeChat Pay, що спростить процес оплати як для споживачів, так і для продавців.
Азійські ринки лідирують у впровадженні мобільних гаманців: вісім з 10 найбільших ринків з високим рівнем використання мобільних гаманців є представниками цього регіону.