Майже три чверті керівників, які працюють у сфері фінансових послуг, очікують, що зрештою їх замінить генеративний штучний інтелект. Водночас оцінки, чи є ШІ-технології позитивною або негативною подією для ринку, розділилися майже порівну.
Як зазначає Fintech Finance, посилаючись на звіт компанії FintechOS, 73% керівників у сфері фінансових послуг очікують, що ШІ замінить їх на роботі.
Звіт ґрунтується на опитуванні старших керівників технологічних рішень у великих банках і страхових компаніях із понад 1000 співробітників, які працюють як у Сполученому Королівстві, так і в Сполучених Штатах. Опитування проводилося незалежною дослідницькою компанією Censuswide на замовлення FintechOS протягом трьох тижнів у серпні 2023 року.
В середньому 40% установ сьогодні користуються ШІ. Це число зростає до 52% серед компаній із 3000 співробітників і більше.
Попри очікування щодо втрати роботи через ШІ, дослідження показує майже рівномірний розподіл думок між респондентами щодо того, чи є технологія позитивною подією для ринку: 45% сказали, що вважають її “другом”, тоді як 40% вважають її “ворогом”.
Молодші респонденти, як правило, сприймають ШІ більш позитивно, і лише 38% людей у віці 25-34 років вважають його “ворогом”. Ці настрої поступово змінювалися зі збільшенням віку – 47% респондентів віком від 55 років бачили ШІ більше як “ворога”, ніж “друга”.
Приблизно 22% опитаних висловили ентузіазм щодо ШІ, а 21% визнали, що відчувають певний рівень побоювань, зазначаючи про суперечливий характер технології.
Також було зафіксовано рівномірний розподіл думок, коли справа доходить до інвестування в технології ШІ. 50% вже інвестують у технологію, а середня сума відповідних інвестицій у Сполученому Королівстві коливається від £800 000 до £1,6 млн. Відповідний показник у США більший — від $2,1 млн до $5 млн.
66% керівників очікують зростання доходів завдяки ШІ в середньому на 20% протягом наступних трьох років.
Менеджери зі сфери фінансових послуг очікують, що ШІ зрештою замінить робочу силу та витіснятиме з робочих місць. 57% вважають, що технологія призведе до втрати робочих місць протягом наступних трьох років із середнім скороченням штату на 30%.
Проте компанії не дійшли згоди щодо того, які сфери діяльності отримають найбільшу користь від ШІ. Запити з обслуговування клієнтів, перевірка кредитоспроможності клієнтів, автоматизація кредитування, а також дослідження ринку та аналітика даних – усі вони отримують майже однакову увагу (близько 21%), що свідчить про невизначеність щодо практичного впливу ШІ на бізнес.
Установи також розділилися щодо того, що потрібно для розвитку ШІ, кожна фінансова установа вже розпочала свій шлях. Вони єдині в тому, що для отримання вигоди потрібен правильний стек технологій. Це включає моделі відкритих даних (23%), централізовану архітектуру даних для обробки природної мови (21%) і технологію з низьким кодом (19%).
Відповіді також порівну розподілилися щодо того, хто має очолювати стратегію розвитку ШІ: 23% віддають перевагу службі безпеки, а 23% — операційному відділу.