Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Експертний погляд»Криптовалютний крах: як недооцінка договірних відносин з партнерами обійшлася компанії в копійчину?

    Криптовалютний крах: як недооцінка договірних відносин з партнерами обійшлася компанії в копійчину?

    21 Червня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Олександр Рудаков, старший юрист SBSB Fintech Lawyers

    На нашій практиці траплялися випадки, коли клієнт звернувся до нас досить пізно, втративши частину клієнтських криптоактивів. Чому так відбувається? Зазвичай постачальники послуг з криптоактивів (Crypto-asset service providers, CASP) для реалізації свого проєкту встановлюють ділові стосунки зі своїми партнерами, а саме з власниками платформ, різноманітних віджетів, постачальниками ліквідності, розробниками інформаційних технологій, фінансовими установами тощо. При цьому дуже часто повністю довіряють проєктам договорів партнерів, не вчитуючись у їхні умови. Багато CASPs рідко звертаються до юристів для вивчення та коригування проєктів договорів з такими партнерами, натомість звертаються, коли вже майже нічого неможливо зробити. Як виявилося, це велика помилка.

    Захист бізнесу: ключові аспекти в договорах з партнерами 

    Спираючись на нашу практику вичитки та редагування великої кількості договорів, ми помітили, що багато партнерів у своїх договорах:

    1. Максимально уникають особистої відповідальності, описуючи в деталях, коли вони не несуть відповідальності (limitation of liability), або обмежують її якоюсь фіксованою мінімальною сумою чи вартістю своїх послуг, наприклад, за останні 3 місяці
    2. Відображають якомога менше гарантій і заяв зі свого боку (наприклад, щодо роботи платформи, залучених субпідрядників, якості та технічної нерозривності надання послуг, своєчасності виконання тих чи інших узгоджених процедур тощо)
    3. Включають пункти про уникнення відповідальності за залучення ними третіх осіб
    4. Упускають деталі API інтеграції та плану реалізації послуг. У такому разі не зрозуміло, за які дії відповідає кожна сторона в реалізації проєкту, тим самим нівелюючи або мінімізуючи відповідальність підрядника
    5. Уникають зобов’язань повідомлення CASP про майбутній апдейт платформи або інші істотні зміни процесів, бізнес-роботи партнерів, тим самим піддаючи CASP певним ризикам
    6. Мінімізують розміри штрафів і відповідальності, а також відображають, що будь-який розмір відшкодування повинен узгоджуватися обома сторонами (тобто, якщо партнер не погодить, то сума відшкодування стає під питанням)
    7. Відображають інші вигідні їм положення.

    Зважаючи на вразливість криптобізнесу і досить поширену практику різного шахрайства, CASP в якийсь момент через помилки, недбалість і необережність партнера залишається один на один зі своєю проблемою. Крім того, часто проблема виникала внаслідок технічного збою роботи систем саме партнера. Коли такі моменти виникають, то CASP зазнає суттєвих збитків, включно з втратою коштів, криптоактивів, як своїх так і своїх клієнтів.

    У таких випадках, а також з огляду на дуже слабку і недостатньо захищену угоду з таким партнером, CASP вкрай складно захистити свою точку зору, особливо якщо договір регулюється законом, де комунікацію шляхом обміну повідомленнями через Telegram та інші подібні комунікаційні канали не можна використовувати як докази в суді.

    CASP: важливість юридичного аналізу договорів

    З огляду на гірку правду, яка зустрічалася на нашій практиці, ми вкрай рекомендуємо CASP перед укладенням договорів з партнерами залучати юристів, які мають досвід роботи з криптокомпаніями, що допоможуть вивчити та належним чином відкоригувати умови договорів партнерів, які зможуть захищати інтереси CASP. Значно легше запобігти проблемі, аніж розв’язувати її наслідки, особливо, якщо втрачено кошти клієнтів. Якщо CASP вже уклав договори з партнерами, то наші клієнти також залучають нас для перевірки та розробки відповідних додаткових угод у разі виявлення юридичних ризиків. За нашою практикою, партнери охоче йдуть на відображення положень, які захищають інтереси CASP. Нашими зусиллями у багатьох випадках ми змогли встановити рівновагу та захистити клієнта – CASP, але коли кошти вже втрачені, то захистити клієнта вкрай складно.

    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня стаття“Приватбанк” тестує вбудований програмний касовий апарат у застосунку “Термінал”
    Наступна стаття Польське похоронне бюро Klepsydra вийшло на Варшавську фондову біржу, оминувши процес IPO

    Схожі статті

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    НБУ оштрафував сервіс онлайн кредитування Smartiway за перевищення денної процентної ставки

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Нещодавнє дослідження PYMNTS Intelligence та Elan Credit Card продемонструвало, що більшість власників карток вважає процес…

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    НБУ оштрафував сервіс онлайн кредитування Smartiway за перевищення денної процентної ставки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту