Шведський фінтех-гігант Klarna посилює свої банківські напрями, готуючись до нового виходу на біржу. Компанія активно розширюється за межі своєї звичної моделі “купуй зараз — плати пізніше”, переходячи до формату цифрового банку.
Як повідомляє Financial Times, у червні Klarna спільно з Visa запустила дебетову картку в США, яка дозволяє клієнтам оплачувати покупки одразу, без розстрочки. Також компанія анонсувала вихід на ринок мобільного зв’язку — за прикладом таких необанків, як Revolut та Nubank. Після запуску депозитних та ощадних рахунків у Німеччині, подібні продукти з’являються і в США — найбільшому ринку для Klarna.
Зміна позиціювання пов’язана з тиском на модель BNPL (buy now, pay later), яка почала втрачати стійкість на тлі змін у споживчих звичках. «Це не просто про зростання, а про виживання на ринку, який більше не є надійною територією», — зазначив Ліам Еванс з PwC.
Попередні плани щодо IPO Klarna поставила на паузу через нестабільність ринку після квітневих заяв Білого дому про тарифи. Але нещодавнє успішне публічне розміщення акцій необанку Chime оживило інтерес інвесторів до цифрових банків. На цьому фоні Klarna активізувала зусилля щодо диверсифікації свого бізнесу та повернення на ринок капіталу.
Нагадаємо, що Klarna оголосила про запуск тестової версії Klarna Card — «розумної» дебетової картки, створеної у партнерстві з Visa. Картка об’єднує гнучкі способи оплати з глобальним охопленням платіжної мережі Visa, дозволяючи користувачам оплачувати покупки як одразу, так і частинами — як онлайн, так і в магазинах.