Попит споживачів на цифрові клієнтоорієнтовані банківські та фінансові послуги призвів до зростання популярності необанків у всьому світі. Так, кількість користувачів так званих банків-челенджерів нині становить 1 мільярд людей, повідомляється у звіті платіжної компанії BPC і консалтингової компанії Fincog.
Європа є одним із найрозвиненіших ринків цифрового банкінгу, йдеться у звіті. Цьому сприяли регуляторні реформи, такі як перша та друга директиви щодо платіжних послуг (PSD1 та PSD2), а також режими ліцензування, такі як EMI. Кількість необанків у Європі зросла з 57 у 2014 році до 162 у 2022 році, їх кількість зростала в середньому на 14% щороку за цей період.
Станом на перший квартал 2023 року десятка найбільших необанків Європи обслуговувала 64 мільйони клієнтів. За оцінками деяких досліджень, показник проникнення наразі становить приблизно 7–10% і, як очікується, до 2027 року досягне приблизно 14%.
Серед понад 160 гравців лідером є Revolut – він нараховує 25,5 млн клієнтів. Друге місце займає Wise, фінтех-компанія, яка розширила свою пропозицію продуктів, додавши особисті та бізнес-рахунки, інвестиційний продукт і ощадний рахунок. Wise нараховує 16 мільйонів клієнтів.
На третьому місці – німецький необанк N26, клієнтська база якого складає 8 млн людей.