Близько 61% опитаних керівників великих компаній вважають, що технологія штучного інтелекту покращить якість їхніх продуктів та послуг, а 68% очікують заміни способу створення, доставки та фіксації цінності їхніх компаній протягом наступних трьох років. Про це свідчать дані глобального опитування керівників компаній PricewaterhouseCoopers.
Як зазначається у реліз опитування, в якому взяли участь понад 4700 генеральних директорів зі 105 країн, цьогоріч вони очікують великих досягнень від генеративного ШІ. Більша частина респондентів очолюють організації з річним доходом понад $100 млн.
Називаючи це “екзистенційною точкою перелому” для багатьох компаній на тлі нових правил, зміни клімату та необхідності переосмислення бізнесу, PwC зазначає, що керівники компаній здебільшого впевнені у своїй здатності конкурувати в майбутні роки. Хоча вони бачать у генеративному ШІ величезні перспективи, дві третини з них також вважають, що він збільшить інтенсивність конкуренції в їхній галузі, а 61% кажуть, що це вимагатиме від більшої частини їхньої робочої сили розвитку нових навичок.
Керівники заінтриговані здатністю генеративного ШІ підвищити ефективність, а також дати можливість їхнім компаніям отримати нові джерела доходу — останню мету назвали 52% респондентів. Понад дві третини заявили, що очікують, що генеративний ШІ збільшить обсяг роботи, яку зможуть виконувати співробітники протягом наступного року, а 44% сказали, що бачать, як ця технологія забезпечить чисте збільшення прибутку, проти лише 3%, які очікують його зменшення.
Керівники компаній не заплющують очі на ризики, пов’язані з радикально новою технологією. Трохи більше ніж три чверті вважають, що генеративний ШІ збільшить ризик порушення кібербезпеки, а 63% побоюються, що він сприятиме поширенню дезінформації в їхніх компаніях. Трохи більш ніж половина побоюються, що технологія створить юридичні або репутаційні ризики.
Вони також остерігаються ризиків, пов’язаних зі збільшенням кількості державних нормативних актів. 31% респондентів стверджують, що їх дотримання значною або дуже значною мірою перешкоджає бізнес-моделі їхньої компанії. Серед інших головних перешкод для створення цінності — конкуруючі операційні пріоритети (27%) та обмежені фінансові ресурси (19%).
За межами США занепокоєння ще більше: 44% керівників в Африці та Східній Європі та 42% в Латинській Америці назвали регуляторні норми проблемою.
Інфляційні побоювання також не зменшилися. 51% американських керівників, які планують підвищити ціни на 5% або більше цього року, значно менші за 6%, які очікують їх зниження на 5% або більше. Доброю новиною є те, що 38% планують збільшити кількість персоналу щонайменше на 5%, порівняно з 23%, які планують аналогічне скорочення. В інших регіонах результати були схожими.