Днями компанія Google запустила додаток Wallet, який замінить Google Pay у 39 країнах, серед яких і Україна. Новий додаток буде доступний на Android і Wear OS. Що нового чекає на користувачів у Гаманці? Та які переваги вони отримають після завантаження додатку? У статті зібрали основне, а також коментар одного з провідних гравців українського фінтех-ринку.
Google Гаманець: що нового?
Google Гаманець – додаток для зберігання цифрових карток. Йдеться не лише про платіжні і картки лояльності, але й цифрове посвідчення особи, довідки про вакцинацію, квитки на транспорт і події, електронні ключі та ін. Як зазначають у компанії, за останні кілька років у користувачів з’явилась потреба в безпечному та простому способі збереження та доступу до нових цифрових елементів, таких як електронні ключі від автомобіля та цифрові версії документів. Тому Google розширив функціонал Гаманця та вирішив замінити ним сервіс Google Pay, призначений для оплати, зберігання банківських карток, бонусів і квитків.
Компанія дбає про безпеку, тому надає можливість детального налаштування користувачем. Google зазначає, що особисті документи не будуть передаватись без дозволу користувача навіть у компанію. А якщо телефон буде загублено або викрадено, його можна заблокувати або стерти з нього дані за допомогою функції “Знайти пристрій”. Також сервіс використовує зашифровані платіжні коди, щоб приховати справжній номер картки.
На смартфонах з увімкненими автоматичними оновленнями додаток Google Pay автоматично оновиться до Google Гаманця. Користувачам, які не мають автоматичного налаштування оновлень, або новим користувачам треба буде вручну оновити додаток з Google Play чи завантажити його.
Основні функції Google Wallet
- Платежі: додавайте будь-які банківські картки до гаманця та сплачуйте в один дотик скрізь, де приймається Google Pay.
- Квитки на транспорт: картки для проїзду в метро чи автобусі, квитки на літак – все в одному місці. Завдяки інтеграції з Google Пошуком можна також отримувати сповіщення про зміну часу відправлення вашого рейсу.
- Картки лояльності: всі картки лояльності та подарункові картки також можна зберігати в Google Wallet.
- Квитки на заходи: Гаманець не лише зберігає квитки на всі ваші події, але й нагадає про них в необхідний день.
- Електронні ключі: йдеться про цифрові ключі від автомобіля. Для того, щоб відчинити авто, необхідно просто піднести смартфон до ручки дверей. Зазначається, що наразі цифрові автомобільні ключі доступні для деяких моделей BMW. Інші моделі автомобілів з’являться пізніше.
- Сертифікат про вакцинацію від COVID-19. Оскільки країни час від часу посилюють ковід-обмеження, корисно мати сертифікат про вакцинацію завжди під рукою.
Від Google Pay до Google Wallet: думка гравців фінтех-ринку
Як оцінюють запуск Гаманця від Google гравці українського фінтех-ринку? Ігор Кузьо, директор з маркетингу iPay.ua, поділився з FinTech Insider своєю думкою.
“Еволюція додатку Google Pay в Google Wallet (Гаманець) була очікуваною. Слід розуміти, що Google Pay, як технологія швидких і зручних оплат, залишається незмінною, змінюється лише формат додатку. Тепер користувачі матимуть змогу зберігати не тільки дані платіжних карток, а й карток лояльності, квитки на проїзд чи розважальні заходи, посвідчення особи, COVID-сертифікати та інші цифрові документи. В такому форматі додаток стає схожим до аналогічного сервісу конкурентів Apple Wallet.
Для ринку це черговий крок по розвитку простих та безпечних методів оплати як Google Pay, Apple Pay, Masterpass, які вже стали звичними для користувачів, насамперед мобільних пристроїв. Новинка також відкриває можливості більш глибокої інтеграції та взаємодії сервісів з цифровим гаманцем від Google, особливо для користувачів пристроїв на Android. Оплата проїзду чи покупка квитка на концерт з автоматичним збереженням цифрової версії в гаманець, простіша взаємодія з програмами лояльності магазинів від звичайної оплати з автоматичною передачею інформації даних про доставку до реєстрації в програмі лояльності зі збереженням картки лояльності та додавання сертифікатів на знижки. Лише декілька прикладів можливих сценаріїв, які бізнеси адаптуватимуть під свої потреби та потреби користувачів”.