Сьогодні в Києві проходить Global Digital Social Forum 2024, організований Міністерством соціальної політики України. Основними фокусами заходу стали розвиток людського капіталу та цифровізація соціальної сфери, а також розвиток інновацій в регіонах.
Як зазначили Оксана Жолнович, міністерка соціальної політики України, та Костянтин Кошеленко, заступник міністра соціальної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO), якщо раніше за наданням соціальної підтримки потрібно було звертатись особисто за місцем реєстрації в органи соціального захисту чи ЦНАП і це був складний «паперовий» процес, то тепер громадяни можуть це зробити будь-де онлайн через портал або застосунок Дія стосовно тих соціальних допомог, які вже реалізовані через цю систему. Це стало можливим завдяки інформаційним обмінам з іншими державними реєстрами та системами, що значно спростило процес отримання соціальних виплат та зменшило бюрократичні перешкоди.
Зокрема, наприклад, завдяки синергії електронної системи охорони здоров’я та єдиної інформаційної системи соціальної сфери невдовзі буде запущено новий проєкт “єПотенціал”. В електронній системі охорони здоров’я здійснюватиметься оцінка обмежень життєдіяльності та здоров’я лікарем, а також створюватиметься реабілітаційний план, а далі немедичні дані передаватимуть до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, де в автоматичному режимі фіксуватимуть соціальну оцінку та інформацію про соціальну підтримку.
Також Костянтин Кошеленко озвучив такі дані:
- українці вже оформили більше 25 мільйонів електронних лікарняних
- 3672 надавачі соціальних послуг уже в реєстрі на сайті Мінсоцполітики.
Оксана Жолнович, в свою чергу, зазначила, що завдяки цифровізації сфери соціальних послуг вперше було поєднано національні соцвиплати з міжнародною допомогою.
Андрій Поздняков, менеджер з технологій і трансформацій Deloitte, в рамках конференції розповів про Стратегію цифрової трансформації та розвитку соціальної сфери. За його словами, стратегія враховує такі виклики, як фокусування на комплексній підтримці людини, необхідність перебудови взаємодії з громадами, розширення партнерств, а також такі міжнародні тренди, як важливість спрощення взаємодії між громадськістю, бізнесом та органами соціального захисту.
Завданнями Стратегії цифрової трансформації та розвитку соціальної сфери є:
- покращення якості життя
- подальша розбудова Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС)
- оптимізація умов праці для працівників соцсфери
- впровадження стандарту вебдоступності
- розвиток цифрових навичок
- інтеграція з іншими інформаційними системами
- кібербезпека та захист даних.