Найбільший міжнародний Citibank попередив деяких своїх клієнтів про їх перспективну втрату доступу до онлайн-рахунків, якщо вони не відмовляться від паперових виписок. Установа закликає клієнтів відмовитися від фізичних виписок, які коштують їм паперу та поштових витрат.
Як зазначає Wall Street Journal, посилаючись на представника банку, цей проєкт є частиною “бета-програми” і був розгорнутий для невеликої кількості користувачів кредитних карток, які отримують паперові виписки, але все ще користуються своїми онлайн-рахунками.
“Ми вимагаємо від вас дозволу на перехід на безпаперові виписки та юридичні повідомлення, щоб зберегти доступ до вашого рахунку”, — йдеться у повідомленні Citibank, надісланому деяким власникам кредитних карток через його вебсайт.
Клієнти, які автоматично стають учасниками пілотної програми, отримують три сповіщення із закликом перейти на безпаперовий документообіг. Вони можуть проігнорувати перші два, але третє повідомлення вимагатиме від них здійснити перехід. Якщо вони не авторизуються, то втратять доступ до своїх банківських рахунків онлайн.
Водночас банк залишає клієнтам можливість будь-коли повернути паперові рахунки, але для того, щоб отримати доступ до своїх рахунків онлайн, вони повинні хоча б один раз отримати безпаперову виписку.
Переведення клієнтів на онлайн-виписки є спірним питанням, і захисники прав споживачів закликали Бюро фінансового захисту споживачів (CFPB) вжити заходів проти банків, які примушують їх до цього.
За даними CFPB, за останні роки таке переведення прискорилося. Станом на минулий рік близько двох третин клієнтів-власників кредитних карток перейшли на безпаперові рахунки, порівняно з 36% у 2015 році.
Водночас в Бюро стверджують, що люди, які обирають безпаперові виписки, з більшою ймовірністю будуть відсторонені від своїх фінансів. Для споживачів відмова від паперових виписок “здебільшого означає повну відмову від перегляду своїх виписок”. Лише 10% цифрових виписок у форматі PDF взагалі “коли-небудь відкривалися” і лише 25% власників кредитних карток були зареєстровані в системі безпаперового обслуговування.
У минулому CFPB також посилався на федеральний закон, який передбачає, що “емітент кредитної картки повинен встановити процедури для забезпечення надсилання виписок власникам карток щонайменше за 21 день до настання строку платежу”.
Агентство радить людям, які все ще хочуть отримувати виписки поштою, переглянути договір з власником картки або звернутися до служби підтримки клієнтів відповідної фінансової установи.