Фінансовий регулятор Великої Британії (FCA) оштрафував цифровий банк Monzo на £21,1 мільйона за недоліки в системі боротьби з фінансовими злочинами. Порушення стосуються періоду з жовтня 2018 до серпня 2020 року, коли банк активно зростав, але не забезпечив належного контролю над ризиками.
Як пише Finextra, Monzo не впровадив ефективні процедури перевірки клієнтів, оцінки ризиків та моніторингу транзакцій. У серпні 2020 року регулятор зобов’язав банк пройти незалежну перевірку фінансової безпеки, а також заборонив відкривати рахунки клієнтам із високим ризиком.
Попри ці вимоги, Monzo у період з серпня 2020 по червень 2022 року зареєстрував понад 34 тисячі клієнтів, яких вважали високоризиковими. За словами представників FCA, деякі нові користувачі вказували як адресу відомі лондонські пам’ятки, що свідчить про низький рівень перевірки.
«Банки — ключова ланка у боротьбі з фінансовими злочинами. Від них очікують не лише технологічного розвитку, а й надійного контролю. Monzo у цьому плані серйозно підвів», — прокоментувала ситуацію директорка FCA з нагляду та правозастосування Тереза Чеймберс.
У відповідь на санкції банк заявив, що завершив масштабну програму оновлення систем фінансового контролю відповідно до рекомендацій незалежної перевірки.
Нагадаємо – у березні цього року розробники Monzo представили повністю незалежну резервну банківську систему, яка охоплює дані, програмне забезпечення та інфраструктуру. Нова банківська платформа може бути миттєво активована під час технічних збоїв основної платформи.

