Банк Власний Рахунок запускає сервіс “Оплата Дольками” — це перша в Україні послуга миттєвої розстрочки для покупок на касах самообслуговування в супермаркетах “Сільпо”.
Відтепер українці можуть оформлювати оплату частинами самостійно на касі самообслуговування безпосередньо перед покупкою. Без залучення персоналу магазину, комісій та довгих очікувань — банк ухвалює рішення щодо розстрочки менше ніж за 20 секунд.

“Головна мета – допомогти гостю купити те, що він хоче та не відкладати важливі чи бажані покупки, навіть якщо витрати суттєві. Це допомагає гостям краще планувати свої витрати та значно зменшує фінансове навантаження у момент покупки,” – розповіла CEO Банк Власний Рахунок Христина Кармазіна.
Банк Власний Рахунок позиціонує себе як банк для гостей “Сільпо”. Тому, як і в “Сільпо”, для Банк Власний Рахунок клієнти – це гості. Бо для них банкінг – це не про рахунки, а про ставлення. А ставлення завжди починається з поваги.
“Ми розуміли, що зіткнемося з недовірою та скепсисом. Мовляв, навіщо купувати їжу в розстрочку. Провели кількісні та якісні дослідження і актуалізували драйвери цільової аудиторії. Це стало точкою опори”, – каже Христина.
За її словами, перед запуском сервісу були виділені три основні групи цільової аудиторії:
- Коли фінансова гнучкість – це питання спокою для гостей, які мають дохід нижчий за середній.
- Коли раціональний підхід до покупок і оптимізація бюджету за рахунок акційних товарів в великих обсягах – пріоритет.
- Коли перевага – розподіл оплати в часі. Це гості, які можуть дозволити собі більше — але не хочуть витрачати все одразу.
Як працює сервіс:
1. Гість зчитує QR-код на терміналі, щоб підтвердити участь у програмі лояльності “Власний Рахунок”.
2. Сканує всі свої покупки
3. Вибирає сервіс “Оплата Дольками” як спосіб оплати

4. Отримує push у застосунку Банк Власний Рахунок і підтверджує розстрочку


5. Зчитує QR-код із застосунку на терміналі — оплата проходить миттєво
6. «Сільпо» отримує повну суму покупки від Банку, а Гість — зручний графік платежів
7. З гостя через місяць списується другий платіж, і ще через місяць – третій.
Як розповіла Христина Кармазіна, у березні проходило закрите бета-тестування сервісу між співробітниками Банк Власний Рахунок та “Сільпо”.
В квітні Банк Власний Рахунок запустив послугу у восьми магазинах «Сільпо»:
- Буча, бул. Леоніда Бірюкова, 2
- Дрогобич, вул. Великого, 1-Р
- Київ, вул. Берковецька, 6, ТРЦ “Lavina Mall”
- Львів, вул. Стрийська, 45
- Луцьк, пр-т Соборності, 22-Б
- Одеса, вул. Новощіпний ряд, 2, ТРЦ “Острів”
- Полтава, вул. Європейська, 60А, ТЦ “Конкорд”
- Чорноморськ, пр-т Миру, 19
Сервіс “Оплата Дольками” можна буде оформити на три місяці та суму від 1000 до 20 000 грн на всі товари, які пропонує «Сільпо», крім алкогольних виробів та цигарок. Без комісії та переплат за користування. Для оформлення достатньо мати на картці суму, що покриває третину вартості покупки.
“Зараз цей сервіс буде працювати на касах самообслуговування в обраних магазинах. Головний КРІ проєкту – збільшення витрат гостя на місяць, адже ми знаємо, що гості, які скористалися розстрочкою, починають купувати більше. Плануємо запустити сервіс на всі магазини “Сільпо” улітку. Також хочемо напрацювати бізнес-процеси і реалізувати сервіс “Оплата Дольками” для гостей “Сільпо” на картки всіх банків”, – розповідає Христина.
Суму витрат на реалізацію сервісу Христина не називає, проте зазначає, що вони пов’язані з розробкою програмного забезпечення в застосунку, сore banking system (CBS – це основна банківська система, яка забезпечує централізоване управління всіма ключовими банківськими операціями) та невеликими доробками на касах самообслуговування. “Це велика робота команд банку та “Сільпо” для покращення гостевого досвіду. Все для гостей “Сільпо””, – каже Кармазіна.
Що таке сервіс BNPL
Сервіс BNPL та звичайна розстрочка схожі у можливості оплатити покупку частинами, але відрізняються за умовами, принципом роботи та джерелом фінансування.
BNPL – це фінтех рішення для оплати покупки в момент її оформлення. Зазвичай до трьох платежів.
Розстрочка – це класичний банківський кредитний продукт, який оформлюється на вже здійснені транзакції, з можливістю оформити в застосунку банку. Передбачає від трьох платежів.
BNPL-сервіси залучають третю сторону – торговця, який сплачує комісію банку за фінансування клієнта. Тоді як комісію за користування розстрочкою сплачує клієнт.
Ключові відмінності BNPL та розстрочки:
- Розстрочка передбачає взаємодію між покупцем та банком. BNPL-сервіси залучають третю сторону – торговця, який сплачує комісію банку за фінансування клієнта та взятий на себе кредитний ризик.
- Фінансування продавця: у BNPL продавець одразу отримує повну вартість товару від Банку, хоча з клієнта Банк отримує тільки перший платіж. Тоді як у розстрочці оплата надходить продавцю в рамках еквайринга.
- Термін виплат: BNPL передбачає коротший період погашення (зазвичай до 4 платежів), тоді як розстрочка може тривати місяцями або роками.