Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав рекомендації компанії BlaBlaCar (ТОВ «І-ТРЕВЕЛС») щодо припинення дій, які містять ознаки порушення конкурентного законодавства. АМКУ встановив, що компанія займає монопольне становище на ринку онлайн-платформ спільного використання автомобілів.
Як йдеться в дописі на офіційній сторінці АМКУ у Facebook, комітет виявив порушення у механізмі встановлення та повернення сервісного збору. Компанія не надала належного обґрунтування ціноутворення збору та застосовує різні підходи до його повернення клієнтам при однакових умовах скасування поїздки. Також BlaBlaCar не інформує пасажирів про критерії повернення сервісного збору.
За даними АМКУ, за однакових умов скасування бронювання поїздки пасажиром (тобто не з вини водія) одному пасажиру, на власний розсуд товариства, повернуто сервісний збір, а іншому – ні. При цьому ТОВ «І-ТРЕВЕЛС» не інформує пасажирів, на момент отримання послуги, про всі критерії / умови повернення такого збору.
“З огляду на це, дії товариства з встановлення сервісного збору за користування сервісами вищезазначеної платформи без належного економічного обґрунтування, а також нечіткі умови повернення цього збору пасажирам можуть призвести до ущемлення інтересів споживачів, що містить ознаки порушення у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку”, – наголосили в АМКУ.
ТОВ «І-ТРЕВЕЛС» має два місяці на виконання рекомендацій АМКУ. У разі їх невиконання буде розпочато провадження про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.