Поки кияни продовжують штурмувати заклади McDonald’s, що нещодавно вперше відкрились для відвідувачів з початку повномасштабної війни, ми зібрали цікаві факти про технології, які відома у всьому світі мережа закладів швидкого харчування використовує для трансформації та підвищення лояльності клієнтів.
Криптовалюти
Днями з’явилася новина про те, що McDonald’s почав приймати біткоїн-платежі в швейцарському місті Лугано. Клієнт може оплатити замовлення на касі за допомогою криптовалюти через мобільний додаток. Крім біткоїна, приймаються також токени LVGA і USDT.
До слова, це стало можливим в першу чергу завдяки підтримці криптовалют міською владою Лугано, яка ще в березні заявила, що зробить біткоїн, USDT і міський токен LVGA законними платіжними засобами в місті.
McDrive і штучний інтелект
У 1976 році McDonald’s почав обслуговувати клієнтів у спеціальних вікнах, дозволяючи їм робити замовлення безпосередньо з автомобілів. На початку 1980-х на McDrive припадало 50% від усіх продажів компанії. Під час пандемії COVID цей показник зріс приблизно до 70%, що разом із доставкою дозволило McDonald’s зберегти свій дохід відносно стабільним навіть під час пандемії.
У 2019 році компанія придбала ізраїльський стартап зі штучного інтелекту Dynamic Yield за $300 млн, а пізніше того ж року – ще один ШІ-стартап Apprente, який спеціалізується на голосових технологіях. Відтоді McDonald’s впровадив у деяких своїх ресторанах системи розпізнавання голосу на основі штучного інтелекту, що використовують алгоритми обробки природної мови. Це дозволило скоротити майже на хвилину час, необхідний для прийняття замовлення середньостатистичного клієнта через McDrive.
У 2021 році McDonald’s зміг продати технологію, розроблену нею для автоматизованих голосових систем замовлення, компанії IBM, отримавши додатковий прибуток.
Ще одна ініціатива передбачала використання алгоритмів розпізнавання номерних знаків і прогнозування ймовірного замовлення клієнта на основі попередніх замовлень.
Термінали самообслуговування і мобільний застосунок
У своїх закладах McDonald’s встановлює також термінали самообслуговування. Зокрема, в 2015 році такі кіоски з’явилися і в Україні. Вони дозволяють самостійно оформити замовлення та оплатити його безготівковим способом. Та найцікавіше, що компанія експериментувала з використанням штучного інтелекту в таких терміналах самообслуговування, щоб пропонувати товари, виходячи з часу доби, погоди, популярних замовлень на даний момент і того, наскільки перевантажений заклад. Колишній генеральний директор Стів Істербрук розповідав інвесторам, що ця технологія призвела до збільшення середнього розміру замовлень у ресторанах.
Варто також зазначити, що застосунок McDonald’s, який дозволяє замовляти їжу через будь-який із каналів розповсюдження (ресторан, доставка або тейкаут), використовує алгоритми прогнозів і рекомендацій. Вони дозволяють визначити, що клієнти, швидше за все, захочуть купити, і розмістити ці позиції на помітному місці на екрані. Ці рекомендації базуються на попередніх замовленнях клієнта, глобальних, національних і місцевих тенденціях, а також погоді.
МакДональдз у метавсесвіті
Багато світових брендів розглядають метавсесвіт як важливий інструмент маркетингу та взаємодії з клієнтами, і McDonald’s не є винятком.
McDonald’s подав патентні заявки, в яких зазначено, що мережа розробляє “віртуальні ресторани”. Компанія робить ставку на те, що так само, як сьогодні молодь любить зустрічатися в закладах McDonald’s, в найближчому майбутньому вони збиратимуться у віртуальній реальності, де зможуть розважатися з друзями, а також замовляти доставку їжі та напоїв додому.
У метавсесвіті МакДональдз планує і продавати віртуальні товари — це може бути фірмовий одяг та інші предмети, які можна використовувати для аватарів або віртуальних будинків у метавсесвіті.
Патентні заявки компанії також демонструють, що McDonald’s зацікавлений у розробці NFT. Це дозволить цифровим предметам, які він створює для метавсесвіту, бути унікальними. Тобто компанія зможе створювати також колекційні товари. Власне, один NFT МакДональдз вже запустив, святкуючи повернення McRib у меню в листопаді 2021 року. Тепер улюблений бургер можна купити у вигляді NFT.