Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    ШІ-комерція та розумна безпека: як технології змінили Чорну п’ятницю та Кіберпонеділок

    3 Грудня 2025

    НБУ застосував заходи впливу до двох кредитних спілок

    3 Грудня 2025

    Запобігання шахрайству є пріоритетом у платежах для британців – дослідження Santander

    3 Грудня 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»ШІ-комерція та розумна безпека: як технології змінили Чорну п’ятницю та Кіберпонеділок

    ШІ-комерція та розумна безпека: як технології змінили Чорну п’ятницю та Кіберпонеділок

    3 Грудня 2025
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Цьогорічний сезон святкових покупок у світі виглядає та відчувається зовсім інакше, ніж у попередні роки, завдяки швидкому зростанню комерції на основі штучного інтелекту та новим інструментам для протистояння кіберзлочинцям.

    За даними Mastercard SpendingPulse, незважаючи на економічну невизначеність та інфляцію, роздрібні продажі в США зросли на 4,1% у Чорну п’ятницю та на 3,3% у Кіберпонеділок. Які тенденції вплинули на святкові витрати цьогоріч?

    Фізичні торгові точки не втрачають актуальності

    Традиційно найбільше онлайн-продажів здійснюється під час Кіберпонеділка, проте цьогоріч навіть Чорна п’ятниця, зазвичай актуальна для офлайн-магазинів, показала суттєве зростання в інтернеті. Так, роздрібні продажі в електронній комерції, за винятком автомобілів, зросли на колосальні 10,4% порівняно зі зростанням в 1,7% продажів в офлайн-магазинах. Це підкреслює фундаментальну зміну поведінки: покупці все більше надають пріоритет зручності та контролю під час покупок, від порівняння цін до персоналізованих пропозицій та гнучких варіантів доставки.

    Проте, хоч і скромне, зростання обсягу продажів у звичайних магазинах показує, що вони не втрачають актуальності серед споживачів. Більше того, глобальне опитування Mastercard Shopper Snapshot, проведене серед понад 4000 респондентів, показує, що 90% споживачів роблять покупки в офлайн-магазинах під час свят, причому покоління Z, перше “цифрове” покоління, лідирує. Роздрібні торговці реагують на цю тенденцію, поєднуючи фізичні та цифрові точки контакту, а також пропонуючи такі послуги, як самовивіз онлайн-замовлень, щоб задовольнити мінливі очікування клієнтів.

    Боти святкового настрою

    Штучний інтелект – тренд року, і електронна комерція не виняток. Shopper Snapshot показав, що 42% споживачів вже використовують інструменти штучного інтелекту для допомоги в купівлі подарунків, а майже половина опитаних представників покоління Z та мілленіалів із задоволенням делегують процес святкового шопінгу ШІ-агентам. Перш за все, ШІ-агенти можуть надавати гіперперсоналізовані рекомендації, але тепер вони можуть робити набагато більше: порівнювати ціни, відстежувати наявність товарів у режимі реального часу, узагальнювати відгуки, застосовувати винагороди і навіть здійснювати транзакцію за вас.

    Цьогоріч Mastercard представила програму агентських платежів Mastercard Agent Pay. В компанії прогнозують, що вона спростить процес покупки як для ритейлерів, так і для споживачів, зменшуючи кількість спірних ситуацій, підвищуючи довіру та прискорюючи впровадження ШІ-технологій.

    Шахраї не сплять

    Зі зростанням онлайн-продажів зростають і можливості для шахрайства. На жаль, покупці в пошуку вигідних пропозицій самі часто полегшують життя кіберзлочинцям.

    Дослідження Mastercard показує, що майже половина опитаних покупців проігнорували б тривожні сигнали безпеки на тлі вигідної пропозиції або за рідкісний подарунок. Серед цих тривожних сигналів – надто низькі ціни, неправильне написання слів чи граматичні помилки на вебсайті або запити на зайву особисту інформацію.

    Окрім того, шахраї використовують штучний інтелект, щоб знаходити та заманювати жертв швидше, ніж будь-коли раніше, і у більших масштабах. Але й організації застосовують ШІ для боротьби зі злочинцями, використовуючи інструменти, які здатні аналізувати понад мільйон даних у режимі реального часу. Це забезпечує вищі показники виявлення шахрайства, ніж будь-коли раніше, та дозволяє виявляти підозрілу активність в глобальних мережах для запобігання масштабним атакам. Одним із таких інструментів є токенізація.

    Технології Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяНБУ застосував заходи впливу до двох кредитних спілок

    Схожі статті

    НБУ застосував заходи впливу до двох кредитних спілок

    3 Грудня 2025

    Запобігання шахрайству є пріоритетом у платежах для британців – дослідження Santander

    3 Грудня 2025

    Рада ухвалила держбюджет на 2026 рік – понад 2,8 трлн грн на оборону

    3 Грудня 2025

    ЄС вносить росію до чорного списку країн з високими ризиками відмивання коштів

    3 Грудня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    НБУ застосував заходи впливу до двох кредитних спілок

    3 Грудня 202501 Хв читання

    Національний банк України застосував заходи впливу у вигляді письмового застереження до двох кредитних спілок. Установи…

    Запобігання шахрайству є пріоритетом у платежах для британців – дослідження Santander

    3 Грудня 2025

    Рада ухвалила держбюджет на 2026 рік – понад 2,8 трлн грн на оборону

    3 Грудня 2025

    ЄС вносить росію до чорного списку країн з високими ризиками відмивання коштів

    3 Грудня 2025
    Останні по темі

    ШІ-комерція та розумна безпека: як технології змінили Чорну п’ятницю та Кіберпонеділок

    3 Грудня 2025

    НБУ застосував заходи впливу до двох кредитних спілок

    3 Грудня 2025

    Запобігання шахрайству є пріоритетом у платежах для британців – дослідження Santander

    3 Грудня 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту