Олексій Рубан, директор з інновацій NovaPay
Онлайн-продажі ростуть там, де є зручна оплата. Бо як інакше? Якщо людині легко заплатити – вона купить. А бізнесу, щоб рости, потрібні не просто гроші на рахунку, а зручні інструменти: для себе – платежі, кредити, аналітика, для клієнта – класні, інтуїтивно зрозумілі і легкі платіжні рішення. Зростання e-commerce вже неможливе без надійної, швидкої та гнучкої фінансової інфраструктури.
Український e-commerce зараз на підйомі: у 2024 році покупці витратили онлайн 239 мільярдів гривень, що на чверть більше, ніж у 2023 році. І цей ринок продовжує зростати, попри всі виклики. Бізнеси шукають нові канали продажів – від маркетплейсів і соцмереж до власних сайтів і мобільних застосунків. Серед клієнтів NovaPay – багато підприємців з e-commerce, які користуються післяплатою від NovaPay та послугами Нової пошти. Вже понад 70 тисяч ФОПів відкрили рахунки у NovaPay, і ми регулярно спілкуємось із ними, досліджуємо їхні «болі» та адаптуємо сервіси під реальні потреби. Без зайвих слів: ми знаємо якщо не все, то дуже багато про українських підприємців, тож, ділюсь ключовими інсайтами і з вами.
Фінансові виклики e-commerce і відповіді на них
Еквайринг: “боляче” через комісії
Біль клієнта: Для більшості бізнесів саме розмір комісії стає вирішальним чинником при виборі платіжного партнера. 79% підприємців кажуть, що комісія – головний фактор при виборі платіжного партнера. Для третини висока комісія стає причиною відмови від еквайрингу взагалі.
Рішення: Важливо, щоб клієнт отримав не просто еквайринг, а готове платіжне рішення для e-commerce. Щоб система сприяла продажам і полегшувала рутину. Наприклад, як в продукті Checkout: покупець вводить лише номер телефону, система сама підтягує його дані, а процес оплати скорочується до 20 секунд замість 1,5 хвилини. Менше кроків значитт більше завершених покупок, бо вища конверсія без додаткових витрат.
Кредитування клієнтів: те, що збільшує продажі
Біль клієнта: Лише 22% бізнесів пропонують своїм клієнтам купівлю в кредит. Часто це через невеликий середній чек, технічні складнощі або сумніви у попиті. Проте тенденція очевидна: чим більша компанія, тим частіше вона пропонує клієнтам розстрочку. Якщо серед мікробізнесу це лише 11%, то серед великих гравців – уже 35%.
Рішення: Коли покупець бачить ціну 15 000 грн, він може відмовитися від покупки. Але якщо йому запропонують товар в розстрочку – по 1 250 грн на 12 місяців, психологічний бар’єр знизиться. І бажано дати різні кредитні продукти: розстрочку, чи купівлю за допомогою кредитної картки, чи навіть посилку в кредит. Головне тут – у фіналі: покупець отримає рішення про кредит за кілька хвилин у застосунку, а продавець одразу всі гроші на рахунок – без ризиків і очікувань. Результат? Середній чек у підприємців зростає на 20–40%.
Автоматизація та інтеграції: ручна робота забирає час
Біль клієнта: Бізнеси хочуть автоматизації: інтеграції з CRM/ERP, автозаповнення реквізитів, автоматичної фіскалізації. Без цього доводиться витрачати час і ресурси на важливі, необхідні, але рутинні кроки і – головне – такі, що цілком можна автоматизувати.
Рішення: Ми помітили, що 65% підприємців відстежують зарахування за договором післяплати через бізнес-кабінет, 60% використовують перекази між власними рахунками, 44% створюють платіжні документи. Для середнього та великого бізнесу критично важлива аналітика надходжень, витрат та контроль лімітів, адже це основа для обґрунтованих фінансових рішень. Тому у застосунку чи фінансовому асистенті важливо мати бізнес-профіль для ФОПів, який розділяє особисті та бізнес-фінанси. Щоб там все було під рукою: платежі, виписки, довіреності, післяплата, аналітика. А бізнес-кабінет дасть глибокий контроль над доходами й витратами, допоможе спланувати розвиток і вести фінанси «в один клік».
E-commerce зростає там, де є фінансовий партнер, який розуміє специфіку бізнесу. Зручні, справді доречні послуги, класний і сучасний інтерфейс – це не просто рішення, бажання бути в тренді, а відповідь на головні виклики підприємців. Надійний фінансовий партнер сьогодні – це не про «еквайринг за тарифом», а про партнерство, яке допомагає бізнесу продавати більше і масштабуватися швидше.

