Частка шахрайських схем у загальних банківських втратах США зросла до 27% за 2024 рік. Для порівняння, минулого року цей показник становив лише 12%. Про це йдеться у новому дослідженні PYMNTS Intelligence та компанії Featurespace.
За останні п’ять років жертвами фінансових шахрайств стали 3 з 10 американських споживачів — приблизно 77 мільйонів осіб. Переважна більшість із них втратила понад $500, а в багатьох випадках збитки сягали тисяч доларів.
Шахраї дедалі частіше персоналізують повідомлення, адаптують стиль комунікації та підлаштовують підхід до конкретних груп населення. Одним із найефективніших методів стало точне налаштування першого контакту.
Наприклад, серед представників покоління z 21% шахрайств починаються через соцмережі, тоді як для людей старшого віку частіше використовуються електронна пошта (23%) і телефонні дзвінки (21%).
Після першого контакту шахраї обирають тактику, яка найкраще вплине на жертву. Найпоширенішим методом є видавання себе за авторитетну особу або установу. У 86% випадків з фейковими вакансіями та 83% боргових схем це виявилось вирішальним.
Залежно від віку жертви, шахраї варіюють складність маніпуляцій. Молодь частіше потрапляє на складні сценарії з безліччю етапів, які психологічно виснажують і знижують обережність. Старші люди стають жертвами простіших шахрайств, зокрема пов’язаних із покупками в онлайн-маркетплейсах.
Нагадаємо – генеральний директор OpenAI Сем Альтман заявив, що світ може опинитися на межі “кризи шахрайства” через здатність штучного інтелекту допомагати зловмисникам видавати себе за інших людей. Альтмана особливо турбує те, що деякі фінансові установи досі використовують голосові відбитки для ідентифікації клієнтів під час великих грошових переказів.

