Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Штучний інтелект може посилити існуючі людські упередження у фінансових послугах

    Штучний інтелект може посилити існуючі людські упередження у фінансових послугах

    28 Червня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Використання штучного інтелекту у фінансових послугах створює нові етичні пастки, пов’язані з ризиком ненавмисного упередження, а індустрія має замислитися над етичністю нових моделей. Хоч переваги ШІ очевидні, потенційні непередбачувані наслідки менш очевидні.

    Як зазначає аудиторська та консалтингова компанія Deloitte, оскільки ШІ впроваджує нові методи прийняття рішень, існує потенціал для дискримінації. Це ставить під сумнів моральні зобов’язання суспільства, якщо рішення негативно впливають на окремі групи.

    Там вважають, що розуміння поведінки ШІ має вирішальне значення для виявлення та запобігання моделям, які дискримінують або виключають маргіналізованих осіб чи групи. Попри те, що загадкова природа ШІ іноді може здаватися “магічною”, він має потенціал значно посилити соціальні проблеми у сфері фінансових послуг.

    Deloitte вважають, що ШІ можу бути упередженим через вхідні дані, наприклад, встановлювати гендерні, расові чи ідеологічні упередження. Також несуть ризик неповні або нерепрезентативні набори даних, які обмежують здатність ШІ бути об’єктивним. Деякі методи навчання ШІ можуть приховувати, як дані використовуються у рішеннях, створюючи потенціал для дискримінації, наприклад, якщо дані про расу чи стать використовуються у кредитних рішеннях або страхових преміях.

    Далі експерти наводять ризик безперервного циклу упередженості. Підсвідома упередженість або брак різноманітності серед команд розробників можуть впливати на те, як навчається ШІ, переносячи упередженість далі в моделі.

    Також такі моделі також можуть бути непередбачуваними. Зі зміною ринкових умов може бути важко передбачити, як реагуватимуть моделі.

    Безперервне навчання теж може призвести до дискримінації. У міру того, як системи ШІ самовдосконалюються і навчаються, вони можуть набувати нових моделей поведінки, які можуть мати непередбачувані наслідки, наприклад, якщо платформа онлайн-кредитування почне відхиляти заявки на позики від етнічних меншин або жінок частіше, ніж від інших груп. Зрештою, це може призвести до ерозії довіри між фінансовими установами, людьми та машинами.

    Крім того, штучний інтелект може ускладнити пояснення рішень, посилюючи вплив потенційної дискримінації.

    Водночас у Deloitte зазначають, що штучний інтелект матиме значні переваги для тих, хто бере участь у фінансовому світі. Це стосується виявлення шахрайства з кредитними картками, ШІ-радників, алгоритмічних застосунків для торгівлі акціями.

    У компанії наголошують, що нині неможливо передбачити, що саме слід кодувати в ШІ, але зазначають, що це вимагатиме співпраці між державним і приватним секторами для подолання непередбачуваних наслідків для суспільства в міру того, як ШІ трансформує фінансову систему.

    Зі збільшенням використання ШІ у фінансових послугах ще більш важливим стане вивчення упередженості даних. Зокрема регулятори не будуть задоволені результатами роботи будь-якого алгоритму, якщо вони не зможуть зрозуміти, що лежить в його основі.

    Технології
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяВалютні депозити втрачають популярність серед населення
    Наступна стаття “Ощадбанк” слідом за “Приватбанком” відмовився підвищувати комісію за еквайринг

    Схожі статті

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    28 мільйонів британців використовують ШІ для керування фінансами — дослідження

    4 Листопада 2025

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту