Дослідження британського банку Lloyds Bank показують, що понад дві третини всіх шахрайських дій при покупці повідомляють клієнти на платформах Meta. Установа закликає технологічних гігантів розділити відповідальність за онлайн-шахрайство, яке поширюється на “дикому заході” соціальних мереж Facebook та Instagram.
Як зазначається на сайті банку, лише цього року шахрайство з покупками, яке розпочиналося у Facebook та Instagram, обійшлося споживачам Великої Британії у понад 27 млн фунтів стерлінгів (еквівалент $33,6 млн).
Згідно з дослідженням Lloyds Bank, 68% шахрайств із покупками, що становить 40% загальних збитків, починалися з Facebook та Instagram. Кожні сім хвилин хтось стає жертвою на платформах, що належать Meta.
Шахраї обманом змушують людей платити за неіснуючі товари та послуги, заманюють обіцянками про знижені ціни або речі, які важко знайти. Шахраї часто рекламуються в соціальних мережах.
Банк виявив, що одяг, кросівки, ігрові приставки та мобільні телефони є одними з найпоширеніших товарів у рекламі шахраїв. Середня сума, яку втрачають жертви шахрайства в галузі, становить приблизно 570 фунтів стерлінгів (еквівалент $710).
В установі зазначають, що фінансовий сектор відіграє свою роль у боротьбі з шахрайством, і банки були в авангарді зусиль, щоб зупинити шахрайство та повернути кошти тим, хто став жертвою. Водночас реальність така, що майже 80% шахрайств починаються в технологічному секторі.
Коли жертва досягає точки здійснення платежу через свій банківський рахунок, цей момент дуже важко виявити серед мільярдів справжніх транзакцій, які здійснюються щороку. За даними Lloyds Bank, ознаки шахрайства мають лише з 0,01% усіх швидких платежів (що еквівалентно одній на кожні 10 000 транзакцій), здійснених у Великій Британії. Часто в момент здійснення платежу не відбувається нічого підозрілого, що вказує банку на те, що його клієнта обманюють.
Там вважають, що платформи, на яких починається переважна більшість шахрайства, не мають стимулів зупиняти його, а покладаються лише на банківський сектор для виявлення шахрайства та надання відшкодувань.
Банківська група Lloyds закликала технологічні та телекомунікаційні компанії докладати більше зусиль, щоб зупинити шахрайство у зародженні та зіграти свою роль у відшкодуванні коштів жертвам шахрайства, яке відбувається на їхніх платформах.
Зі свого боку українські банки, торговці та клієнти українських фінансових установ торік зазнали збитків на 481 млн гривень від незаконних дій з платіжними картками. За сумою 94% шахрайств припадає на інтернет, 4% – на торговельну мережу, 2% – на банкомати.