Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Як змінилася фінансова поведінка і ставлення українців до кредитування під час війни: дослідження

    Як змінилася фінансова поведінка і ставлення українців до кредитування під час війни: дослідження

    20 Березня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Компанія CBR спільно з Міжнародним бюро кредитних історій (МБКІ) протягом 2022 року проводили опитування серед українців віком 25-50 років, що проживають у містах з населенням від 50 тисяч на предмет зміни фінансової поведінки населення під час війни та зміни ставлення до кредитування.

    74% опитаних працюють (у порівнянні з 84% роком раніше), їхній середній дохід станом на листопад 2022-го року становив 15 869 грн (у 2021 році – 18 135 грн). При цьому 61% доходів – це зарплата від українських компаній, 23% – нерегулярні підробітки, по 14% – грошова допомога від родичів та соціальна допомога від влади України.

    Як розповіли респонденти, під час війни вони почали більше економити на розвагах (48%), на відпочинку (39%), на алкоголі (34%), а також на покупках одягу/взуття і оплатах послуг у сфері краси (по 33%).

    Загалом 84% опитаних економлять хоча б на чомусь.

    Особливості співпраці з банками

    Під час повномасштабної війни зменшилась середня кількість банків, з якими користувачі співпрацюють одночасно – найчастіше вони відмовляються від другого за важливістю банку.

    Респонденти називають такі причини припинення співпраці з банками:

    • зникнення необхідності користуватися платіжною карткою (24%)
    • втрата довіри до банку (17%)
    • низька якість обслуговування (16%)
    • перестали надходити гроші на рахунок у цьому банку (14%).

    38% опитаних відзначають, що мобільний додаток є причиною початку чи розширення співпраці з банками.

    Також зручний і функціональний мобільний додаток входить у ТОП-5 критеріїв при виборі банку для відкриття платіжної картки. На другому місці – наявність зручної веб-версії інтернет-банкінгу та довіра до банку (по 23%), на третьому – наявність у банку всіх необхідних продуктів і послуг, а також можливість повністю дистанційно обслуговуватись.

    Майже всі респонденти дослідження користуються банківськими картками. Проте затребуваність усіх фінансових послуг серед даної аудиторії знизилась за час повномасштабної війни. Так, якщо у квітні 99% опитуваних користувались банківськими платіжними картками, то в листопаді 2022 року їх частка зменшилась до 97%. Падіння відбулося за рахунок зменшення частки користувачів кредитних карток (з 64% до 51%).

    Доля тих, хто користується депозитами серед аудиторії дослідження, впала з 67% в квітні 2021 року до 54% у листопаді 2022-го, мобільними додатками – з 68% до 66%.

    Якщо у квітні 2021 року 60% респондентів користувалися банківськими кредитами, то станом на листопад 2022 року їх частка впала до 34%. Найбільше падіння відбулося за рахунок зменшення частки користувачів кредитів на товар (з 34% до 17%).

    Банки проти знайомих: до кого звертаються українці у разі нестачі коштів

    44% опитаних за останні три місяці зіткнулися з ситуацією нестачі коштів, зокрема:

    • нестачі коштів на купівлю одягу та взуття (15%);
    • нестачі коштів до наступної зарплати або на оплату комунальних послуг (по 14%);
    • нестачі коштів на купівлю споживчих товарів (10%).

    Серед способів фінансування майбутніх витрат респонденти зазначили наступні:

    • наявна кредитна картка – 22%
    • безвідсоткова позика від знайомих – 7%
    • спеціально оформлений кредит у банку – 6%
    • позика в ломбарді – 5%
    • продаж особистого майна – 5%.

    Що впливає на вибір установи для кредиту:

    • для 50% – прийнятна відсоткова ставка
    • для 19% – надійність та стабільність фінансової установи.

    Портрет користувачів кредитів станом на листопад 2022 року

    Як зазначається у дослідженні, частка тих, хто має потребу в кредиті значно не змінилася протягом 2022 року. Дещо частіше відзначається потреба у кредиті на покупку споживчих товарів та кредиті на погашення щоденних витрат.

    Також варто зазначити, що зменшилась частка тих, для кого важлива кредитна історія – з 60% у травні 2022 року до 52% у листопаді того ж року.

    Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяБізнес закликає якнайшвидше запровадити інструмент страхування інвестицій для українських компаній
    Наступна стаття БЕБ викрило на ухиленні від сплати податків представника відомого бренду таксі. Джерела повідомляють, що йдеться про Uber

    Схожі статті

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    НБУ оштрафував сервіс онлайн кредитування Smartiway за перевищення денної процентної ставки

    4 Листопада 2025

    Вкладення українців у державні облігації сягнули історичного максимуму

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту