Перебої з електроенергією стали ще одним викликом для бізнесу в Україні. Крім впливу на операційні процеси, блекаути призупиняють процес приймання безготівкових розрахунків, адже більшість класичних POS-терміналів працює від електрики. Проте сучасні фінансові технології дозволяють підприємцям приймати оплату картками і гаджетами навіть за умов відключення електроенергії. Для цього потрібен лише смартфон та мобільний інтернет (так, при відключеннях електроенергії можливі перебої зі зв’язком, проте не скрізь і не завжди).
Термінал у смартфоні
Якщо у продавця є смартфон на ОС Android з NFC, його можна перетворити на POS-термінал. Таку опцію пропонують ряд сервісів від українських банків і технологічних компаній, розроблених спільно з Visa на основі технології Tap to Phone.
Додатки для приймання безготівкових платежів за допомогою смартфона особливо актуальні для власників малого і середнього бізнесу (салони краси, кав’ярні, таксі тощо), мобільних торгових точток, ринків та ін.
Які є сервіси:
- “Термінал” від ПриватБанку: як працює сервіс – ми раніше запитали у представника ПриватБанку;
- ОщадPAY від Ощадбанку
- “Термінал у смартфоні” від Райффайзен Банку
- STARKASA від Київстару
- TRANSENIX від компанії “Картсис”
Як це працює?
Потрібно обрати зручний для вас додаток, оформити відповідні документи з банком чи компанією, яка надаватиме відповідні послуги, завантажити мобільний додаток, зареєструватися в ньому та внести дані про торгову точку.
Як здійснюється оплата?
- Продавцю необхідно відкрити додаток та ввести необхідну суму покупки.
- Покупцю – прикласти безконтактну картку або платіжний пристрій (смартфон чи смарт-годинник із функцією NFC) до задньої панелі смартфону.
Електронний чек можна відправити на e-mail покупця або передати через QR-код, що з’явиться на екрані смартфону.
QR-код
Використовуючи платіжні сервіси на базі QR-коду, продавцю необхідно лише у відповідному сервісі створити електронний рахунок для оплати товару чи послуги та дати клієнту відсканувати QR-код. Клієнт, у свою чергу, після сканування потрапляє на сторінку оплати, де видно дані замовлення, вводить дані своєї картки і підтверджує операцію.
Які є сервіси:
1. ПриватБанк дозволяє використовувати для приймання оплати QR-код свого POS-терміналу у смартфоні. Для цього треба зайти у телеграм-бот, натиснути QR для сплати та ввести мерчант терміналу. Щоб оплатити, покупцю достатньо відкрити Приват24, сканувати QR-код продавця, ввести суму товару та підтвердити операцію.
2. Платіжний сервіс “Жабка”, розроблений Mastercard у співпраці з компаніями iPay.ua та “4ек”. Це безкоштовний мобільний додаток, який активує спеціальну клавіатуру на смартфоні для оплат.
Як підприємцю активувати платіжний сервіс “Жабка”:
- Завантажити додаток “Жабка”.
- Зареєструвати свій акаунт, перейти у налаштування смартфону та ввімкнути клавіатуру “Жабка”.
- У додатку обрати вкладку “Бізнес” і додати дані свого ФОП.
Для здійснення оплат у торгових фізичних точках платіжний сервіс дозволяє передати покупцю електронний рахунок для оплати за допомогою QR-коду (або NFC).
3. Сервіс “Онлайн-оплати” від Райффайзен Банку. Це функція чат-боту Raiffeisen Business, з назвою Pay by link.
Щоб підключитися до сервісу, необхідно:
- Мати рахунок в Райффайзен Банку.
- Підключити послугу інтернет еквайрингу від банку.
- Зареєструватися в чат-боті Raiffeisen Business.
Як бачимо, перебої з електроенергією – не привід відмовлятись від безготівкових розрахунків. Зрештою, це набагато зручніше і безпечніше, особливо в умовах воєнного часу.