Сьогодні Visa оголосила результати дослідження поточного стану інфраструктури цифрових платежів та їхніх переваг для малого бізнесу в Україні «Value of Acceptance».
Дослідження підкреслює, що більшість продавців і клієнтів віддають перевагу цифровим методам оплати над традиційними готівковими операціями. Останніми роками розширення мережі прийому платежів відбувається особливо стрімко: 58% опитаних малих і середніх підприємств почали приймати цифрові платежі лише за останні два роки.
Крім того, половина підприємств, які приймають цифрові платежі, розглядає їх як ключовий інструмент майбутнього зростання та розширення бізнесу. Цю думку поділяють і ті, хто поки не відкрив для себе безготівкові розрахунки: понад 80% МСБ, які приймають лише готівку, планують встановити POS-систему в майбутньому.
Зростання цифрових платежів
Згідно з дослідженням, цифрові платежі, зокрема карткові, асоціюються у продавців з більшою ефективністю, допомагаючи мінімізувати помилки в оплаті, скоротити час очікування та зменшити черги. Це позитивне сприйняття підтверджується вибором найбажанішого способу оплати: 56% торговців і 53% клієнтів віддають перевагу картковим платежам. Зниження використання готівкових грошей серед клієнтів ще більше підкріплює тенденцію до переходу на цифрові розрахунки: 83% продавців, які приймають лише готівку, повідомляють, що втрачали продажі через те, що покупці не мали при собі готівки.
Переваги прийому цифрових платежів очевидні: три чверті продавців, які вже впровадили електронні оплати, відзначають збільшення доходів і відвідуваності. Понад половина вважає, що підключення POS-системи простим, а 85% МСБ, які поки що працюють лише з готівкою, планують придбати платіжний термінал протягом наступних двох років. Підвищення обізнаності про те, як легко почати приймати цифрові платежі, може ще більше прискорити цей перехід.
Майбутні наміри щодо технологій цифрових платежів
Дослідження показує сильну зацікавленість у цифрових платіжних технологіях серед українських МСБ, причому понад половина тих, хто вже приймає цифрові платежі, і три чверті тих, хто поки що працює лише з готівкою, висловили намір інвестувати в нові платіжні технології в майбутньому.
Торговці чекають від постачальників платіжних послуг ідей та рішень у таких сферах, як програми лояльності, поради та ресурси щодо підвищення безпеки платежів, а також більш ефективні та безпечні B2B-платежі.
Присутність на платформах електронної комерції
Цифрові платежі активно використовуються в електронній комерції: 93% онлайн-продавців пропонують можливість оплати онлайн, причому 60% впровадили цифрові платежі за останні два роки. Крім того, 74% продавців приймають платежі через соціальні мережі, що свідчить про гнучкість та адаптивність українського малого бізнесу, який використовує різноманітні цифрові канали.