Дослідження консалтингової компанії Boston Consulting Group показало неготовність банківського сектору до ери штучного інтелекту. Хоча майже всі фінансові установи інвестували в ШІ-технології, лише кожен четвертий банк зміг перейти від експериментальних проєктів до повноцінного впровадження цих рішень у щоденну діяльність, пише Finextra.
75% банків зупинились на етапі пілотних програм та тестових концепцій, що створює ризик втрати актуальності на фоні швидкого розвитку цифрових конкурентів. Експерти BCG попереджають, що більшість фінансових установ використовують ШІ лише для базових завдань, а не для справжньої трансформації бізнесу.
Дослідники наголошують, що банки повинні кардинально переосмислити свою стратегію, технології та систему управління, щоб не втратити контроль над фінансовим ландшафтом.
“Штучний інтелект – це двигун банківської справи наступного покоління. Взаємодія з клієнтами, схвалення кредитів, виявлення шахрайства, навіть контроль за дотриманням нормативних вимог – все це потребує переосмислення”, – йдеться у дослідженні BCG.
Прикладом для інших банків може стати швейцарський UBS, який розширює використання технологій штучного інтелекту. Компанія створює відеоаватари з реалістичними ШІ-версіями своїх аналітиків. Проєкт використовує моделі від OpenAI та Synthesia і вже залучив понад 36 аналітиків із 720 працівників банку.