Агенти на базі штучного інтелекту мають потенціал змінити та покращити бізнес-процеси у всіх сферах. За даними дослідження Boston Consulting Group, ШІ-агенти можуть зменшити кількість людських помилок та скоротити час виконання рутинної роботи на 25–40%, а в деяких випадках навіть більше. Водночас вони можуть пришвидшити бізнес-процеси на 30–50% у різних сферах, від фінансів та закупівель до операцій з клієнтами.
Агенти на базі штучного інтелекту не просто покращують робочі процеси; вони переосмислюють те, як працюють компанії. Нові досягнення в глибокому навчанні, генеративному штучному інтелекті та автономних системах значно підвищили здатність ШІ-агентів приймати складні рішення в режимі реального часу. В результаті ці віртуальні помічники трансформують основні технологічні платформи, такі як CRM, ERP, з відносно статичних систем у динамічні екосистеми, які можуть аналізувати дані та приймати рішення без втручання людини, миттєво оптимізуючись та адаптуючись.
Але бізнесам треба пам’ятати, що впровадження нових агентів – складний процес, пов’язаний з викликами для безпеки, в першу чергу. Він вимагає системності, високоякісних даних та контролю.
Як організації використовують агентний ШІ для досягнення результатів
Компанії в багатьох галузях інтегрують агентний ШІ в різноманітні робочі процеси, використовуючи такі платформи, як Einstein AI та AgentForce від Salesforce. Йдеться, в першу чергу, про продажі, маркетинг та обслуговування клієнтів. Агенти ШІ автоматизують також ІТ-, HR та операційні процеси, зменшуючи ручне навантаження до 60%. Робочі процеси, які успішно використовують агентний ШІ, можна знайти й у таких сферах, як фінанси та виявлення шахрайства. Результати вражають, зокрема:
- Впорядкування процесів на платформах ERP/CRM. Агенти на основі ШІ автоматично вирішують заявки на ІТ-послуги, перебудовують маршрути постачання для покриття дефіциту запасів та запускають процеси закупівель, і все це без необхідності людського втручання. Аналітики кажуть про 20-30% пришвидшення робочих циклів та значне скорочення витрат на бек-офісні послуги.
- Обслуговування клієнтів. Якщо розглянути галузь страхування, то ШІ-агенти обробляють страхові заявки від початку і до кінця, включаючи перевірку документів, сортування та ініціацію виплат. В результаті, час обробки виплат у деяких випадках скоротився на 40%, а кількість випадків, коли клієнт готовий порекомендувати страховика знайомому – збільшилася.
- Автоматизація продажів та маркетингу. Віртуальні менеджери тестують, адаптують та оптимізують точки контакту зі споживачами в режимі реального часу. Як приклад, одна з опитаних B2B SaaS-фірм повідомила про зростання на 25% конверсії лідів після впровадження ШІ-агента.
- Фінанси та моніторинг ризиків. Агенти на основі штучного інтелекту автономно виявляють аномалії, прогнозують потреби в готівці та рекомендують перерозподіл між рахунками. В результаті, кількість ризикових подій у тестових середовищах зменшилася на 60%.
Як впроваджувати ШІ-агентів з мінімальними ризиками
Нова і дуже перспективна цифрова технологія водночас створює небезпеки, в першу чергу збільшує ризики кіберзагроз. Зловмисники вже розробляють схеми захоплення ШІ-агентів або внесення несанкціонованих змін в управління процесами. Окрім того, досі ШІ-агентам потрібен людський нагляд, щоб уникнути помилок і упередженості.
Тому компаніям важливо знайти баланс між автономією ШІ та людським контролем. Занадто велика свобода дій призводить до ризику, тоді як занадто мала робить агента неефективним. Це особливо актуально на ранніх етапах впровадження, яке має включати постійний моніторинг та чіткі захисні бар’єри.
Компаніям потрібно призначати відповідальних за автономних агентів ШІ. Окрім того, важливим є аудит, особливо в регульованих галузях. Рішення, прийняті в чорній скриньці, становлять як юридичний, так і репутаційний ризик.
Для безпечного та надійного масштабування агентів штучного інтелекту компанії повинні запровадити узгоджений набір елементів контролю по всьому ланцюжку створення вартості, впроваджуючи їх з першого дня, а не додаючи після виникнення інцидентів.
Використання ШІ для окремих процесів більше недостатньо. Майбутнє може бути організоване штучним інтелектом — агенти на базі ШІ навчатимуться, адаптуватимуться та керуватимуть корпоративними процесами в режимі реального часу. Компанії, які рішуче сприймуть ці зміни, отримають конкурентну перевагу в продуктивності, швидкому реагуванні та інноваціях, лідируючи в середовищі, де штучний інтелект більше не просто інформує про рішення, а й приймає їх.

