Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»Закон про цифрові ринки ЄС вплине на всіх техногігантів. Що треба знати про DMA?

    Закон про цифрові ринки ЄС вплине на всіх техногігантів. Що треба знати про DMA?

    9 Березня 2024
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Закон ЄС про цифрові ринки (Digital Markets Act, або DMA), прийнятий у 2022-му, вступив у силу минулого року, а днями підійшов термін виконання закону. Це означає, що Європейська комісія, виконавчий орган ЄС, почала вживати заходи проти компаній, які порушують правила.

    Закон про цифрові ринки передбачає суттєві зміни насамперед для американських техногігантів і має на меті зробити ринки цифрового сектору більш справедливими, конкурентоспроможними та доступними для невеликих інтернет-компаній, які нерідко скаржилися на антиконкурентну практику з боку великих гравців.

    Експерти зазначають, що новий закон ЄС може сприяти аналогічним змінам і в інших країнах, зокрема у США та Великій Британії.

    Що новий закон означає для Big Tech?

    Закон ЄС про цифрові ринки в першу чергу впливає на техногігантів США, таких як Alphabet, Amazon, Apple, Мета, Microsoft, а також китайську ByteDance. Правила встановлюють суворі обмеження для так званих “гейткіперів” – фірм, які займають провідні позиції на відповідному ринку, з ринковою капіталізацією щонайменше 75 мільярдів євро і мають від 45 мільйонів активних кінцевих користувачів щомісяця в ЄС. Гейткіпери надають такі онлайн-послуги, як, наприклад, пошукові системи, магазини додатків, онлайн продажі, месенджери.

    Серед нових зобов’язань для гейткіперів, встановлених DMA:

    • дозволяти третім особам взаємодіяти з власними службами в певних ситуаціях;
    • дозволити своїм бізнес-користувачам отримувати доступ до даних, які вони генерують під час використання платформи;
    • дозволити своїм бізнес-користувачам просувати свою пропозицію та укладати контракти зі своїми клієнтами за межами платформи гейткіпера;
    • не надавати перевагу послугам і продуктам, пропонованим самим гейткіпером, перед аналогічними послугами або продуктами, що пропонуються третіми сторонами на платформі.

    Як приклад – Google не може змусити користувачів вибирати його пошукову систему на телефонах Android під час налаштування своїх пристроїв і має показувати альтернативи, як-от DuckDuckGo або Ecosia. Деякі застосунки для обміну повідомленнями, як-от Facebook Messenger, також повинні зробити свої сервіси сумісними зі сторонніми службами обміну повідомленнями, щоб користувачі могли надсилати повідомлення людям, використовуючи альтернативні продукти. А компанії з магазинами застосунків повинні дозволити конкуруючим додаткам з’являтися на своїх платформах.

    Відповідно до DMA Apple вперше дозволила альтернативні магазини додатків на iPhone. Цього тижня ЄС оштрафував техногіганта на суму понад 1,8 мільярда євро за порушення правил конкуренції після розслідування діяльності App Store. ЄС вважає, що Apple порушила закон, не даючи розробникам додатків можливості інформувати користувачів iOS про альтернативні та дешевші послуги підписки на музику.

    Як бачимо, закон уже діє. Компанії, які постійно його порушують, можуть зіткнутися зі штрафами в розмірі до 10% їх глобального річного доходу.

    Як новий закон вплине на громадян ЄС?

    Користувачі Android тепер можуть вибрати, яку пошукову систему використовувати за замовчуванням, а користувачі iPhone можуть вибрати, який браузер їм більше до вподоби. Європейці побачать екрани вибору на своїх пристроях.

    Ідея полягає в тому, щоб людей не підштовхували до використання браузера Safari від Apple або пошуковика Google. Але менші гравці все ще хвилюються, що вони можуть опинитися в гіршій ситуації – на їх думку, користувачі будуть притримуватися того, до чого звикли, адже вони можуть нічого не знати про альтернативні варіанти.

    Тож тепер Ecosia, наприклад, наполягає на тому, щоб Apple і Google включили більше інформації про конкуруючі сервіси на екрани вибору.

    Також менші компанії кажуть, що всі ці нововведення додають складнощів користувачам, оскільки останнім доводиться робити більше кроків і кліків, перш ніж зробити вибір.

    Технології
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяНацбанк готує обмеження карткових переказів: боротимуться з платежами за нелегальну діяльність
    Наступна стаття Індія переводить управління державним документообігом у блокчейн

    Схожі статті

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025

    Мінцифри оголосило про новий етап проєкту “Цифрова трансформація для України”

    3 Листопада 2025

    США та Китай узгодили умови продажу TikTok американським інвесторам

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 202501 Хв читання

    Компанія OpenAI готується до первинного публічного розміщення акцій (IPO), що може оцінити її в $1…

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Sense Bank інтегрував ШІ-помічника в базу знань для клієнтів

    3 Листопада 2025
    Останні по темі

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Уряд розробляє нові програми “Зимової підтримки” для українців – Свириденко

    3 Листопада 2025

    ЄЦБ може запустити цифрове євро у 2029 році, за наявності правової бази

    3 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту