Після багатьох років стрімкого розвитку, підтримуваного венчурними інвесторами, стартапи отримали вказівку: скоротити витрати та розширити свої злітно-посадкові смуги, щоб “уникнути спіралі смерті”. Саме таке формулювання використала відома венчурна компанія Sequoia Capital у нещодавній презентації для засновників стартапів.
Протягом останніх місяців технологічна галузь зіткнулась із труднощами. Ціни на акції публічних технологічних компаній різко впали, фінансування венчурних інвесторів призупинилося. Минулого місяця у прагненні оптимізувати витрати більш ніж 70 технологічних стартапів – від Cameo до Bolt – звільнили 17 000 працівників. Адже заробітна плата – це, безумовно, найбільші витрати стартапу, які часто з’їдають більше половини всього бюджету.
Але крім скорочення команди існують інші способи скорочення витрат. Нижче представлені поради 5 венчурних інвесторів щодо цього.
Мар Хершенсон, співзасновниця і керуюча партнерка Pear Ventures
- Зосередьтеся на ціноутворенні вашого продукту. Краще переконати клієнта сплатити річну підписку зі знижкою, ніж місячну за повну вартість.
- Переконайтеся, що ви заробляєте гроші за кожну транзакцію. Ви не можете купити зростання за гроші венчурного капіталу.
- Засновники, як правило, занижують ціни на свій продукт – не бійтесь озвучувати клієнту реальну вартість.
- Подумайте про те, щоб запропонувати менше функцій і послуг за ту саму ціну.
- Мінімізуйте свої маркетингові витрати. Зосередьтеся на органічних, недорогих каналах (наприклад, контент, реферали тощо).
Кевін Чжан, партнер Upfront
- Перегляньте кожен із ваших продуктів і функцій і з’ясуйте, який продукт найбільше подобається вашим клієнтам. Витрачайте менше зусиль на решту.
- Як тільки ви зрозумієте, який продукт користується найбільшим попитом, підвищте на нього ціни.
- Після цього деякі клієнти відмовляться під подальшої співпраці, але залишаться найлояльніші та найцінніші. Саме з цією клієнтською базою можна розвиватися.
Скотт Стенфорд, співзасновник і партнер ACME Capital
- Визначте проекти, які не є основними, будь-які види діяльності, які не сприяють досягненню основних цілей, а також будь-які ініціативи з тривалим періодом окупності.
- Оренда є однією з найбільших витрат, з якими стикаються стартапи. Можливо, робота з дому принесе зараз більше користі, як це було на початку пандемії COVID-19.
Ізабель Фелпс, партнер Lerer Hippeau
- Витрати на програмне забезпечення і системи, які є додатковими, а не критично важливими, а також витрати на маркетинг без позитивної віддачі повинні скорочуватись в першу чергу.
- Стартапам необхідно переглянути загальні та адміністративні витрати, як-от оренда офісних приміщень. Домовтеся, де це можливо, про більш вигідні умови та ціни.
- Пам’ятайте, що періодичні витрати збільшуються щомісяця. Тому чим більше ви можете скоротити витрат сьогодні, тим більшою стає ваша злітно-посадкова смуга.
- Незважаючи на те, що зростання відсоткових ставок підвищило вартість капіталу, забезпечення венчурного боргу також може бути хорошим варіантом для компаній, які потребують готівки, коли не час для нового раунду залучення інвестицій.
Метт МакІлвейн, керуючий директор Madrona Ventures
- Уважно проаналізуйте основні витрати. Зараз чудовий час для того, щоб повернутись до ключових пріоритетів бізнесу. Саме в них необхідно вкладати основні кошти.
- Криза – час для збереження найкращих талантів у команді (пропонуйте їм нові позиції), а також боротьби за залучення нових талантів, які раніше були недоступними. Талант керує успіхом.
За матеріалами Business Insider