Платіжна компанія Visa повідомила, що працює більш ніж зі 100 партнерами по всьому світу над розвитком так званого агентського шопінгу — моделі електронної комерції, у якій покупки здійснюють ШІ-агенти від імені користувачів. Компанія заявляє, що планує забезпечити безпечну та персоналізовану ШІ-комерцію для споживачів уже на початку 2026 року.
Як пише Finextra, 47% покупців у США вже використовують інструменти на базі штучного інтелекту щонайменше для одного етапу шопінгу. На тлі зростання ШІ-трафіку компанія прогнозує, що до святкового сезону 2026 року мільйони споживачів дозволятимуть ШІ-агентам самостійно завершувати покупки.
Основою для цього стала платформа Visa Intelligent Commerce, запущена раніше цього року. Вона включає набір API та інструментів, які дають змогу безпечно обробляти транзакції, ініційовані ШІ-агентами, безпосередньо в платіжній мережі Visa.
За інформацією компанії, понад 30 партнерів уже працюють у тестовому середовищі Visa Intelligent Commerce, а більше ніж 20 ШІ-агентів інтегруються безпосередньо з платформою. У межах цих проєктів уже проведено сотні контрольованих транзакцій у реальних умовах, що підтверджує життєздатність моделі ШІ-покупок.
Раніше генеральний директор Visa Раян Макінерні у щорічному листі акціонерам представив бачення майбутнього платіжної індустрії. За його словами, наступна хвиля цифрового шопінгу почнеться не з дій споживача, а з автономних агентів штучного інтелекту, які самостійно шукатимуть товари та здійснюватимуть покупки.

