Компанія українця Дмитра Герасименка під назвою Ahrefs працює над створенням власного пошукового сервісу Yep!, який міг би стати альтернативою Google. За задумом розробників, він використовуватиме власний пошуковий механізм, а 90% від рекламних доходів виплачуватиме авторам контенту, пише TechCrunch.
«Уявімо, що найбільша пошукова система в світі заробляє $100 млрд на рік. А тепер уявіть, що $90 млрд з цієї суми отримували б автори контенту. Та ж Вікіпедія могла б заробляти кілька млрд на рік і змогла б перестати збирати донати, а натомість платити гідну зарплатню людям, що створюють та редагують статті», — розповідає Дмитро Герасименко.
Також він зазначив, що модель розподілу прибутку YouTube сприяла процвітанню всієї галузі створення відео. І щось подібне Ahrefs хоче принести в сферу інтернет-пошуку.
«Розподіляючи прибутки від реклами за схемою 90 на 10 з авторами контенту ми хочемо дати поштовх справедливому ставлення до людей у пошуковій індустрії», — зазначив Герасименко.
Компанія вирішила використовувати для роботи пошуковика власні центри обробки даних. Стверджується, що вона вже має понад 1000 серверів, які зберігають більше 100 ПБ даних. У своїй роботі Yep! збиратиме деякі дані пошукових запитів для оптимізації роботи, але це не стосується інформації, що б дозволяла ідентифікувати користувача. Про конкретні строки запуску проєкту поки не повідомляється.