Китайський онлайн-маркетплейс Temu більш ніж удвічі збільшив свій прибуток у ЄС у 2024 році. Маючи лише вісім працівників у ЄС, Temu заробив $120 млн. Про це свідчать фінансові звіти ірландської компанії Whaleco Technology, яка керує європейськими операціями Temu.
Як пише The Guardian, прибуток компанії зріс на 171% порівняно з попереднім роком, коли він становив $44,1 млн. Водночас виручка Temu в ЄС сягнула $1,7 млрд проти $758 млн роком раніше — на тлі зростання популярності маркетплейсу, який активно просувається у соцмережах.
Попри значні фінансові показники, компанія сплатила лише $18 млн податку на прибуток. З них близько $3 млн — це обов’язковий додатковий платіж, запроваджений після ухвалення ЄС глобальної мінімальної ставки корпоративного податку.
За даними аналітиків, Temu зараз має понад 115 млн клієнтів у ЄС. Голова Fair Tax Foundation Пол Монаган заявив, що фактичний обсяг продажів Temu у Європі може сягати $10 млрд, тоді як у Британії маркетплейс за масштабом уже порівнюють із Next і Primark.
У Temu заперечують звинувачення у мінімізації податків і заявляють, що ірландський офіс — це «реальна операційна структура», а загальна кількість працівників у Європі зросла. Компанія наголошує, що вже сплатила мільярди євро податків у різних європейських країнах і продовжить інвестувати у розвиток платформи.
Нагадаємо, що у вересні Temu розпочала масштабну цінову кампанію у США, знизивши вартість своїх найпопулярніших товарів у середньому на 18%, а деяких позицій — на 60%. Компанія намагається повернути втрачені позиції після фінансових втрат через митну політику президента Дональда Трампа.

