Світовий ринок безпілотних таксі набирає обертів, його обсяг у 2025 році оцінюється майже у $3 мільярди. Аналітики прогнозують 15-кратне зростання до 2030 року.
Генеральний директор Uklon Сергій Гришков у коментарі для Delo.ua зазначив, що компанія готується до співпраці з міжнародними AV-компаніями — розробниками автономних транспортних засобів. За його словами, питання запуску роботаксі стане актуальнішим вже через 3–5 років, але впровадження таких рішень вимагатиме серйозної підготовки.
“В Україні потрібно протестувати AV-систему, зрозуміти розмір інвестицій та капітальних вкладень в інфраструктуру доріг українських міст та законодавче регулювання. Наприклад, для коректної роботи всюди має бути достатньо гарна якість доріг та рівномірна дорожня розмітка”, — підкреслює Сергій Гришков.
Крім того, впровадження безпілотників неможливе без чіткої законодавчої бази. Україна має розробити нормативи, які враховуватимуть міжнародні стандарти автономності, зокрема класифікацію SAE, яка визначає рівень участі людини у керуванні авто.
Гришков вважає, що найближчим часом автономні машини можуть використовуватись лише в обмежених умовах — наприклад, на закритих маршрутах або у сфері військової логістики, де можливо забезпечити контрольоване середовище.
Раніше ми повідомляли, що американська Lyft та китайська Baidu уклали партнерство для запуску роботаксі в Європі починаючи з 2026 року. У рамках співпраці Baidu постачатиме безпілотні автомобілі, а Lyft займатиметься застосунком та обслуговуванням клієнтів.

