Монетарний регулятор Сінгапуру (MAS) наказав місцевим банкам DBS та Citibank розслідувати збій у роботі їхніх платіжних систем, який цього місяця призвів до перебоїв у роботі онлайн-сервісів і платежів. 14–15 жовтня клієнти банків не мали доступу до онлайн-банкінгу, платіжних сервісів, а також фіксувалися збої в роботі банкоматів.
Як зазначається у релізі регулятора, банки не дотримувалися встановлених протоколів відновлення системи під час збоїв. Також MAS підтвердив свою готовність вжити відповідних наглядових заходів, що залежатимуть від результатів ретельного розслідування.
Клієнти обох банків зазнали значних незручностей, не маючи доступу до послуг онлайн-банкінгу чи роботи банківських застосунків під час збоїв. Причиною аномалії в роботі сервісів став технічний збій у системі охолодження в дата-центрі, що знаходиться під управлінням компанії Equinix і використовується обома фінансовими установами.
Згідно з повідомленням Equinix, ускладнення в системі охолодження виникли під час планової модернізації системи, що спричинило різкий стрибок температури, який вплинув на різне обладнання та операції. Ця технічна проблема призвела до повного відключення банківських і платіжних послуг DBS і Citibank приблизно з 15:00 в суботу до повного відновлення в неділю вранці, що тривало понад 12 годин.
DBS повідомив про поступове відновлення послуг з вечора суботи, включаючи корпоративний інтернет-банкінг та банкомати, а Citibank підтвердив повну нормалізацію роботи до ранку неділі. Хоч банки активували свої резервні центри обробки даних, але системи не були повністю відновлені протягом чотирьох годин, як того вимагав регулятор.
MAS заявляє, що, хоча він не здійснює нагляд за центрами обробки даних, він очікує, що банки укладуть контрактні угоди з провайдерами, які включатимуть вимоги MAS щодо доступності систем. Регулятор зобов’язав банки провести ретельне розслідування того, чому вони не змогли повернутися в онлайн протягом чотирьох годин, і вживатиме “відповідних наглядових заходів після збору необхідних фактів”.
Визнаючи нестабільність ІТ-систем, MAS нагадав банкам та клієнтам про необхідність створення надійних стратегій резервного копіювання на випадок можливих перебоїв у наданні послуг. Водночас агентство високо оцінило вжиті заходи на випадок непередбачуваних ситуацій, такі як подовження часу роботи відділень та надання альтернативних методів здійснення транзакцій з кредитними картками.